لپ‌تاپ‌هاي لنوو ورود با اثر انگشت به جاي استفاده رمز عبور

شرکت لنوو اعلام کرد طي همکاري با شرکت‌هاي اينتل، پي‌پال و Synaptics، قصد دارد لپ‌تاپ‌هاي خود را به سيستم احراز هويت از طريق اثر انگشت مجهز کرده و استفاده از رمز عبور (Password) را کنار بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل  از شرکت ملي انفورماتيک به نقل از پايگاه فورچون، سيستم جديد بيومتريک در چارچوب استانداردهاي امنيتي گروه FIDO تدوين مي‌شود.

FIDO (يا Fast IDentity Online) يک کنسرسيوم صنعتي است که در سال 2013 با هدف توسعه روش‌هاي نوين احراز هويت از قبيل اسکن اثر انگشت و عنبيه چشم تاسيس شد.

شرکت‌هاي لنوو و پي‌پال جزو اعضاي موسس اين تشکل بوده‌اند.

سپس و به مرور زمان برخي شرکت‌هاي ديگر از جمله امريکن اکسپرس، بانک آمريکا، گوگل، سامسونگ و کوالکام به FIDO پيوستند.

جانسون جيا (Johnson Jia) يکي از مديران لنوو مي‌گويد معمولاً کاربران براي حساب‌هاي مختلف، از رمز عبورهاي گوناگوني استفاده مي‌کنند.

وي با اشاره به اين که اين رمزها براي کارهاي مختلفي از لاگين در رايانه‌هاي شخصي گرفته تا ايميل و خريد آنلاين استفاده مي‌شود، اظهار داشت: ما مي‌خواهيم با ارائه يک راه حل ساده احراز هويت، مشقت به خاطرسپاري رمزهاي عبور پيچيده را از دوش کاربران برداريم.

طرفداران استفاده از فناوري بيومتريک در تامين امنيت سايبري مي‌گويند اين شيوه از يک سو راحتي کار کاربران را به دنبال دارد و از سوي ديگر باعث مي‌شود عمليات ايذايي هکرها و نفوذگران با دشواري بيشتري همراه گردد.

بنا به گفته سايت فورچون، خبر تصميم جديد لنوو يک روز پس از انتشار گزارش‌هايي مبني بر به مخاطره افتادن اطلاعات بيش از 500 ميليون کاربر ياهو منتشر شده است.

گفته مي‌شود طي اين عمليات که از آن به عنوان بزرگترين هک تاريخ ياد شده، هکرها توانسته‌اند به اطلاعات شخصي کاربران از جمله شماره تلفن، ايميل و تاريخ تولد آنها دست يابند. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  2  =