علم جمعیت شناسی آینده بانکداری را هدایت می کند

8 روند جهانی بانکداری و پرداخت تا سال 2030

در چشم انداز سال 2030 بانکداری و پرداخت دارای چالش ها و فرصت هایی هستند که باعث می شود روندهایی 8 گانه شکل بگیرد. در این روندها در حالی که رابطه مشتری و بانک شخصی تر شده اما دولت ها نیز دخالت خود را افزایش می دهند. در عین حال عوامل برونزای سیاسی نیز در توسعه این صنعت نقش محوری ایفا می کنند.عوامل سیاسی و زیست محیطی مرتبط با تولید انرژی همراه با فناوری نوین، نیازمند محصولات و خدمات مالی جدید خواهند بود. این محصولات شامل تأمین مالی و حمایت سرمایه ای پروژه های بزرگ انرژی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در بازه ای از زمان، بحران مالی صنعت بانکداری جهان را از آرامی و اطمینان به سمت یک نگرانی و عدم اطمینان حرکت داد و حالا که این شوک در حال کاهش است و صنعت بانکداری با آن منطبق می شود، روندهای نوظهوری پیدا شده اند و بر مدل های کسب و کار بانکداری تا سالیان سال تأثیر خواهند گذاشت. این روندها عبارتند از:

1. ملی گرایی و جهانی گرایی: محدودیت های مدل بانکداری جهانی
چالش های جدید اقتصادی ممکن است کشورها را به رویکردهای تجارتی محافظه گرایانه سوق بدهد. این موضوع بر قابلیت صنعت بانکداری برای ورود و خروج از بازارها و سرمایه ها محدودیت هایی ایجاد کند.

2.سرمایه داری دولتی: فشار جدید بانکداری جهانی
دخالت های دولت ها در فعالیت های زیربنایی و نیز روزمره صنعت بانکداری به شدت در حال افزایش است. با وجود موانع آئین نامه های قانونی و نظارتی، این روند دخالت منجر به ایجاد مدل کسب و کار جدیدی می شود تا دولت های دارای منابع محدود از مؤسساتی که ایده، سرمایه و مهارت های عملیاتی ارائه می کنند برای شراکت استقبال کند.

3. جریان های تجاری: فرصت ها و نوسانات
به این دلیل که بیشتر فعالیت های تجاری درون مناطق انجام می شود، بانک های جهانی به شریک های متخصص و قوی در مناطق نیاز دارند. بانک های موفق در سال 2030 از جهت استانداردهای بالای خدماتشان و روابط مشتری طولانی مدت خود شناخته شده خواهند بود.

4. بازارهای جدید: در حال ظهور، کاملا ظهور خواهد کرد
تا سال 2030، در قاره های آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا بسیاری از بازارهایی که در حال ظهور و در حال رشد خوانده می شود به بلوغ رسیده و مجموعه جدیدی از بازارهای با رشد بالا جای آنها را خواهد گرفت.
بانک های جهانی در این بازارها قادر به رقابت خواهند بود اما می بایست به دقت در مسیر رفع نیازهای داخلی و محلی و قوانین و مقررات حرکت کنند.

5. دموگرافی: نسلی شهری تر و مسن تر
علم جمعیت شناسی آینده بانکداری را هدایت می کند. پیش بینی ها نشان می دهد جمعیت جهان تا سال 2030 از 8 میلیارد نفر می گذرد، جمعیتی که مسن تر هم خواهد شد. مدل های بانکداری جدید نیازمند آن خواهند بود که به این نسل پر سن و سال و شهرنشین خدمات ارائه دهد.

6. روابط مشتری: شخصی تر، معتمدتر
مشتریان روابط مالی خود را بیش از پیش در اختیار دارند و به نظر نمی رسد که تا سال 2030 این روند تغییر چندانی داشته باشد. بانک ها به کمک تکنیک های تحلیل داده که به نسبت استانداردهای حاضر شگفت انگیز خواهد بود روابط خود را با مشتریان عمیق تر خواهند کرد. با نگاه از بیرون، مدل کسب و کار یک بانک جهانی در سال 2030 ممکن است مانند صد بانک به نظر برسد که هر کدام خدماتی خاص برای مشتریان مختلف ارائه می کنند.

7. صنعت پرداخت: بازارهای جدید و مدل های جدید
فناوری صنعت پرداخت در حال تغییر با نرخ بسیار فوق العاده است. توسعه های کلیدی این صنعت عبارتند از:
– رقابت ارائه دهندگان غیربانکی خدمات پرداخت (PSPها) در ارائه خدماتی مانند بانکداری موبایل
– درخواست مشتریان برای پرداخت های سریعتر، ارزان تر، و بدون محدودیت مکانی و زمانی
– انجام تراکنش های بیشتر از طریق مبادلات متأثر از آئین نامه های قانونی و نظارتی
– تمرکز شدید بر کاهش ریسک سیستماتیک و کنترل آن از طریق آئین نامه های قانونی و نظارتی پسابحرانی

8. انرژی: نظام قدیمی به چالش کشیده می شود
عوامل سیاسی و زیست محیطی مرتبط با تولید انرژی همراه با فناوری نوین، نیازمند محصولات و خدمات مالی جدید خواهند بود. این محصولات شامل تأمین مالی و حمایت سرمایه ای پروژه های بزرگ انرژی خواهد بود.

پایان پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  34  =  37