نظارت بر صرافی های ارزهای رمزنگار در کره جنوبی مثل بانک ها می شود

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

کره جنوبی برای جلوگیری از استفاده از ارزهای رمزنگاری مانند بیت کوین و اتریوم در اقتصادهای زیرزمینی و فعالیت های مشکوک به این توافق رسیده است که صرافی های ارزهای رمزنگار را نیز مانند مؤسسات مالی و بانک ها تحت نظارت قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، واحد اطلاعات مالی کره جنوبی(KFIU) و سایر مؤسسات مالی در این کشور اعلام کرده اند که نظارت بر مبادلات ارزهای رمزنگار را مانند بانک ها تنظیم می کنند. کیم جونگ، مدیر KFIU سیاست های سختگیرانه تری برای بانک های تجاری و تامین کنندگان مستقل سرویس های مالی پیشنهاد کرده است.
در ابتدا، KFIU قصد داشت سیاست های جدید خود را در مؤسسات مالی بزرگ، سرمایه گذاران بانکداری خرد و بازرگانان بازار سهام و سایر بخش هایی اعمال کند که در حال حاضر قوانین AML و KYC(مشتری خود را بشناسید) بر آن ها حاکم است. اما KFIU در مذاکرات بعدی تصمیم گرفت که بخش ارزهای رمزنگار را هم در طرح AML و KYC خود قرار دهد.
KFIU اظهار داشت که این مؤسسه برای تصویب لایحه ای در این باره با کنگره همکاری می کند. مطابق با این لایحه، مقامات مالی محلی قادر به نظارت شفاف و گسترده بر حساب های بانکی سنتی و هم‌چنین کاربران ارزهای رمزنگار خواهند بود.
در حال حاضر، صرافی های ارزهای رمزنگار در کره جنوبی به عنوان یک فروشنده تعاملی عمل می کنند و یک مجوز 40 دلاری برای فعالیت آن ها کافی است. به همین ترتیب، حتی کمیسیون تجارت آزاد کره جنوبی که مسئول نظارت بر رقابت های اقتصادی در این کشور است نیز فعلا مجوز نظارت بر صرافی های ارزهای رمزنگار را ندارد.
با این حال، KFIU  برای جلوگیری از استفاده از ارزهای رمزنگاری مانند بیت کوین و اتریوم در اقتصادهای زیرزمینی و فعالیت های مشکوک به این توافق رسیده است که صرافی های ارزهای رمزنگار را نیز مانند مؤسسات مالی و بانک ها تحت نظارت قرار دهند.

 

منبع: https://www.thepaypers.com/cryptocurrencies-bitcoin-virtual-currencies/korea-to-regulate-cryptocurrency-exchanges-like-banks/773521-39

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  5