صنعت پرداخت کشور در سطح استاندارد جهانی است/ پول نقد به این زودی از بین نمی‌رود

مدیرعامل سابق شرکت فناپ پرداخت عنوان کرد؛

برخی از تحلیلگران معتقدند که در آینده‌ای بسیار نزدیک، شاهد مرگ پول نقد خواهیم بود، نظریه‌ای که مخالفان و موافقان بسیاری دارد، یک صاحب نظر عرصه پرداخت در کشور اما معتقد است که به موازات توسعه پرداخت الکترونیک در کشور، استفاده از پول نقد نیز در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،«محمد نژاد صداقت» صاحب نظر عرصه پرداخت و مدیرعامل سابق شرکت فناپ پرداخت درباره شرایط امروز اکوسیستم پرداخت در کشور گفت: صنعت پرداخت در کشور ما پیشرفته است  و زمانی که پارامترهای آن را با استانداردهای جهانی مقایسه می کنیم می‌بینیم که سطح بسیار بالا و خوبی دارد.
 
وی با بیان اینکه چیدمان بازیگران و مدل کسب‌و‌کاری که شرکت‌های ارائه کننده خدمات پرداخت در کشور دنبال می‌کنند به هیچ وجه مناسب و قابل قبول نیست، تاکید کرد: اینکه برای همه مدل‌های پرداخت از پرداخت‌های خرد تا درشت ما تنها یک ابزار و یک مدل کسب و کاری داریم، بسیار آسیب زننده است.
 
صداقت تاکید کرد: اینکه همه مدل‌های پرداختی در کشور ما آنلاین است و همه آنها با کارت انجام می‌شود ترکیب جالبی در صنعت خدمات پرداخت کشور محسوب نمی‌شود و باید تنوع ارائه خدمات در این زمینه را شاهد باشیم.
 
وی تاکید کرد: با وجود ضعف‌ها و قوت‌های موجود در این زمینه، معتقدم که اعداد و ارقام تراکنش‌هایی که در ماه در کشور انجام می شود قابل توجه و فوق العاده است و فکر می‌کنم کمتر کشوری در دنیا این سطح از تراکنش‌ها را شاهد باشد.
 
وی افزود: اتفاق بسیار جالبی که در دنیای امروز در حال وقوع است این است که به رغم اینکه پرداخت‌های الکترونیک به طور گسترده‌ای در حال توسعه است، اما پرداخت‌های نقدی نیز در حال توسعه است، یعنی کاربرد پول نقد اسکناس یا سکه نیز به موازات توسعه پرداخت الکترونیک در حال توسعه است.
 
صداقت تاکید کرد: به نظر می‌رسد که اقتصاد دنیا به سمت گردش پول می‌رود و میزان آن در حال افزایش است چرا که میزان خرید مردم نیز در حال افزایش است.
 
وی افزود: برخی می‌گویند که اسکناس در آینده نزدیک از دسترس خارج می‌شود و به اصطلاح در حال مرگ است، من این نظریه را رد می کنم و فکر میکنم حداقل در افق 5 سال آینده این موضوع امکان پذیر نیست.
 
وی افزود:  هم‌اکنون اگر نگاهی بیندازید، با وجود ترندهای مختلف پرداخت الکترونیک در دنیا اما همچنان این صنعت حجم اندکی از بازار پرداخت در جهان را به خود اختصاص داده است و بخش زیادی از آن همچنان به شیوه‌های سنتی و به صورت پول نقد در حال انجام است.
 
نژاد صداقت درباره لزوم همکاری میان شرکت‌های ارائه کننده خدمات پرداخت و فین تک‌ها در کشور نیز، گفت: فکر می‌کنم مسیر بانکداری باز الزام آور است و همه باید آن را دنبال کنند، مسیری که در طول آن زایش و نوآوری ایجاد می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه کسی که این تعامل  را برقرار نکند از بازار عقب خواهید ماند، تاکید کرد: برای اینکه بازار و خلاقیت زنده بماند باید این ارتباط میان شرکت‌های خدمات پرداخت و فین‌تک‌ها برقرار شود.

 

 

منبع:فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  +    =  19