رویداد استارتاپی «سرنخ ۳» با هدف همگامی فضای نوآوری کشور در حوزه فناوری‌های مالی و بانکی

مدیرعامل شرکت فرادیس گستر کیش در حاشیه همایش تراکنش اظهار داشت: رویداد استارتاپی «سرنخ 3» با هدف همگامی فضای نوآوری کشور در حوزه فناوری‌های مالی و بانکی با همکاری چند دانشگاه مطرح برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، سید علی هاشمی اقدم در خصوص اهداف رویدادهای «سرنخ» که توسط مرکز نوآوری مالی شرکت خدمات انفورماتیک (آیفینک) در دست برگزاری است، گفت: شرکت خدمات انفورماتیک بیش از 5 سال است که در حوزه نوآوری ورود کرده و پس از فعالیت درون سازمانی در این حوزه، موضوع ورود به فعالیت‌های برون سازمانی را در حوزه نوآوری در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز شتاب دهی «آ‌یفینک» با این هدف صورت گرفت، گفت: ما در مرکز نوآوری مالی آیفینک تصمیم گرفتیم تا موضوع نوآوری را با شناسایی ایده‌ها و استارتاپ ‌های این حوزه و نیز منتورینگ استارتاپ ‌ها دنبال کنیم و در این رابطه یک قرارداد استراتژیک با مجموعه هم‌آوا منعقد شده است.

هاشمی اقدم با بیان اینکه در این مرحله درصدد شناسایی تیم‌ها و ایده‌های استارتاپ ی حوزه مالی و بانکی هستیم، ادامه داد: قصد داریم ظرف یک سال برنامه نوآوری خود را در این زمینه رشد و توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت فرادیس گستر کیش به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ خدمات انفورماتیک، با تاکید بر لزوم تداوم در حوزه فعالیت‌های نوآورانه این شرکت، خاطرنشان کرد: در این بخش می‌توانیم از اطلاعاتی که تیم‌های توانمند در اختیارمان می‌گذارند استفاده کنیم و یک سری از نیازهای مدنظرمان را در بازارهای مالی برای همکاری این استارتاپ ‌ها ارائه دهیم.

وی درباره هدف از برگزاری رویدادهای سرنخ، گفت: قصدمان این است که سرنخ موضوع را به جوانان دهیم تا آنها بگویند در کدام حوزه با چالش مواجه هستند. امیدمان این است که در این رویدادها تیم سازی خوبی صورت گیرد و کمک‌های فکری، حقوقی و ساختاری به این تیم ها انجام شود. از سوی دیگر تیم‌های استارتاپ ی می‌توانند با حضور در شتاب دهنده آیفینک از تجربیات و منابع ما استفاده کنند.

همچنین نادر قاسمی عضو هیات مدیره شرکت فرادیس گستر کیش و رئیس کمیته راهبری مرکز نوآوری مالی «آیفینک» نیز هدف از راه اندازی این مرکز را شناسایی تیم‌های مستعد حوزه فینتک عنوان کرد و گفت: فرآیند جذب استارتاپ ‌ها با طرح موضوع نیازهای صنعت بانکی، در مجموعه رویدادهای «سرنخ » دنبال می‌شود.

وی  افزود: در همین حال رویداد نوآوردگاه را به عنوان یک استارتاپ ویکند حوزه مالی و بانکی برگزار می‌کنیم که در این رویداد کار ارزیابی تیم‌هایی که ایده مطرح کرده‌اند، انجام می‌شود.

قاسمی اضافه کرد: ایده‌های اولیه و حتی کسب و کار هایی که دارای محصول اولیه هستند در این رویداد شناسایی و به ارزیابی گذاشته می‌شوند تا در فضای «آیفینک» پرورش یابند.

به گفته وی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و راهنمایی برای تهیه بیزنس پلن و شناسایی، تست و تحلیل بازار برای تیم ایده ها انجام می‌شود و در نهایت این تیم‌ها با شکل‌دهی سه ماهه، وارد مرحله شتاب دهی شده و با ایجاد مکانیزم‌هایی برای ورود به بازار و تست اولیه جامعه هدف، در نهایت امیدواریم بتوانند به اهدافشان دست یابند.

گفتنی است، در رویداد «سرنخ یک» حدود 70 بازدیدکننده مستقل از مجموعه‌های بیرونی ثبت نام کردند و در این رویداد، سرنخ هایی در مورد حوزه‌های مختلف فینتک و بازار سرمایه ارائه شد. در رویداد «سرنخ 2»  نیز  که در قالب پنل تخصصی کاربرد فناوری‌‌های نوین در امنیت سامانه‌های مالی به عنوان یکی از پنل‌های تخصصی جشنواره استارتاپ ‌های مالی بانکی همزمان با پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد، بر لزوم شناسایی فرصت‌ها برای ورود کسب و کار های نوین مالی به بازار تاکید شد.

همچنین رویداد «سرنخ 3» در چند دانشگاه مطرح دنبال خواهد شد، تا «تیم ایده‌ها» در آنجا حضور داشته و در صورتی که علاقه‌مند به حضور در بازار و فضای نوآوری کشور باشند با آیفینک و به تبع آن شرکت خدمات انفورماتیک همگام شوند.

 

 

منبع: خدمات انفورماتیک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  6