مشخصات کاندیداهای اصولگرایان

وزیر کشور اعلام کرد: تا ساعت 15:45دقیقه سومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس نهم، هزار و 20 نفر در سراسر کشور مراجعه داشتند که 50 نفر از آنها خانم و 950 نفر از آقایان هستند.

به گزارش ایسنا مصطفی محمدنجار عصر سومین روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس نهم در حاشیه‌ی بازدید از فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: از فرمانداری ‌، استانداری و هیات‌های اجرایی تشکر می‌کنم؛ چرا که کارها تا به حال به خوبی پیش رفته است و این حوزه نمونه‌ای از شعبه‌های سراسر کشور ماست.

وی با اشاره به این‌که در سراسر کشور هزار حوزه‌ی اصلی و فرعی داریم، تصریح کرد: 207 حوزه‌ی اصلی فعالیت دارند و با نظام جامع انتخابات که در وزارت کشور فراهم آمده، از یکسال گذشته کارهای خوبی انجام شده است و در حال حاضر نظام جامع به نحوی است که به طور لحظه‌ای افرادی که در سراسر کشور به حوزه‌های انتخابیه مراجعه می‌کنند، قابل مشاهده هستند و اطلاعات آنها در فضای مجازی منتقل می‌شود و به سرعت از وزارت کشور امکان ارائه اطلاعات به مراکز استعلام چهارگانه وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که تا ساعت 15:45 از سومین روز از ثبت نام داوطلبین هزار و 20 نفر مراجعه کرده‌اند، انتخابات را یک مانور ملی دانست و گفت: 11 نفر هیات اجرایی که از میان مردم انتخاب می‌شود و ناظرین و مجریان و مجموعه‌ی 850 هزار نفری که انتخابات را برگزار می‌کنند و مردمی که در انتخابات رای خواهند داد، کاندیداها، مجریان و ناظران همه از ملت عزیز ایران هستند.

محمدنجار در ادامه با بیان این‌که انتخابات امری مردمی در کشور ماست، گفت: انتخابات باشکوه در کشور شروع شده است و مراحل آن به سرعت انجام می‌شود.

وی با اشاره به تجربه انتخابات‌ گذشته تصریح کرد: در این انتخابات سعی داریم تا با استفاده از تجربه‌ی گذشته کار را هر چه آسان‌تر، سهل تر و سریعتر با روش‌های علمی پیش ببریم.

وی افزود: پس از مراجعه داوطلبان اطلاعات آنها برای استعلام به مراجع 4 گانه ارسال می شود و نتایج به هیات‌های اجرایی اعلام می‌شود و ظرف 10 روز بر اساس قانون انتخابات صلاحیت‌ها بررسی شده و نتایج به ناظران مراکز استان‌ها اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کسی رد صلاحیت شده باشد ظرف یک روز به اواعلام می شود و آن فرد حداکثر تا 4 روز برای اعتراض به هیات نظارت استان فرصت دارد.

وزیر کشور در ادامه در جواب سوال خبرنگاری در رابطه با تعبیه سیستمی در مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام نمایندگان توضیح داد: در مجلس سیستمی نگذاشته‌ایم، بلکه این اقدام توسط خودشان انجام شده است تا پیش ثبت نام‌ها در مجلس انجام شود، البته همه‌ی کاندیداها موظف هستند به حوزه‌های انتخابیه مراجعه کنند و مدارک خود را شخصا تحویل دهند و پیش ثبت نام‌ها به طریق اینترنتی از هر جایی امکان پذیر است که امکانی جدید در فضایی جدید است.

وی همچنین در مورد برگزاری رایانه‌ای انتخابات در 10 درصد از حوزه‌های انتخابیه نیزاظهارداشت: هنوز این کار عملی نشده، اما در حال رایزنی و هماهنگی با شورای نگهبان هستیم و به زودی مراکزی که قرار است انتخابات را به صورت رایانه‌ای برگزار کند به اطلاع ملت می‌رسانیم.

وی در ادامه در جواب این سوال که بیشترین مراجعه کنندگان در چه استانی بوده‌اند توضیح داد: بیشترین داوطلبان از استان تهران بودند و تا ساعت 15 و 45 دقیقه در سراسر کشور 1020 نفر و در تهران 147 نفر ثبت نام کرده‌اند که حضوری بی‌نظیر است، البته به داوطلبان توصیه می‌کنیم که با رعایت تقوای سیاسی و انتخاباتی وظیفه‌ی ملی سیاسی خود را عملی کنند و ثبت نام خود را به روزهای پایانی که ازدحام بیشتری وجوم دارد، موکول نکنند.

وی همچنین در رابطه با میزان حضور و مشارکت زنان در انتخابات نیز گفت: در کشور ما بانوان در زمینه‌های مختلف فعال هستند و در انتخابات هم به عنوان انتخاب کننده و هم انتخاب شونده حضورشان رو به افزایش است و تازه سومین روز از ثبت نام کاندیداها را پشت سر گذاشته‌ایم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

83  +    =  86