بازگشت دوباره روس ها به افغانستان

ایسنا نوشت:پس از گذشت 25 سال از خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان، روسیه در نظر دارد نیروهایش را به منظور تعمیر و رسیدگی به تجهیزات روسی به این کشور خاورمیانه اعزام کند.

به گزارش شبکه خبری ای.بی.سی، پس از گذشت 25 سال از خروج نیروهای شوروی از افغانستان، روسیه احتمالا پس از خروج نیروهای ناتو در سال 2014 از این کشور جنگ‌زده، با تأسیس «پایگاه‌های نگهداری» برای تجهیزات نظامی ساخت روسیه به افغانستان باز می‌گردد و مقام‌های وزارت دفاع روسیه نیز این مسأله را تایید کرده‌اند.

«سرگئی کوشلف»، رییس بخش همکاری بین‌المللی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: بسیار مهم است که از سیستم‌های تسلیحاتی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح افغانستان محافظت شود.

وی ادامه داد: مسکو به شدت نگران است که بدتر شدن شرایط در افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو در سال 2014 بتواند بر امنیت روسیه و دیگر کشورهای اروپایی تأثیر بگذارد.

از سوی دیگر، «اولگ تیخونوف»، معاون امور کهنه‌سربازان جنگ افغانستان روسیه گفت: روسیه نباید این بار اشتباهات گذشته خود را تکرار کند. نیروهای روسی نمی‌توانند در افغانستان مستقر شوند.

این مقام روس تاکید کرد: شما نمی‌توانید این اقدامات را بدون رضایت و توافق مردم انجام دهید.
روسیه طی دو سال گذشته در خصوص همکاری با نیروهای ناتو در افغانستان بسیار فعال بوده است و حتی به آن‌ها اجازه استفاده از پایگاه هوایی بسیار مهمی را در مرکز روسیه داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +    =  3