آغاز موج آخر بازگشت مسافران از فردا

رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه موج آخر بازگشت مسافران نوروزی از فردا آغاز می شود، گفت: با وجود افزایش 10 درصدی ترددها در جاده ها تلفات رانندگی 7 درصد کاهش داشته است.

به گزارش مهر سردار اسکندر مومنی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه تهران – قم اظهار داشت: مرحله سوم سفرهای نوروزی آغاز شده است و امسال تعطیلات سه هفته به طول انجامید. موج آخر بازگشت مسافران نوروزی از فردا آغاز می شود و ما نیز از مسافران نوروزی خواستیم یا قبل از روز 12 فروردین از سفر بازگردند یا بازگشت خود را به فردا چهارشنبه موکول کنند. البته بسیاری از هموطنان تا کنون از سفر بازگشته اند و بسیاری نیز از فردا بازگشت را آغاز می کنند.

رئیس پلیس راهور از مسافران نوروزی خواست بازگشت خود را به روز جمعه موکول نکنند و حتماً از فردا بازگشت را آغاز کنند چرا که می توانند روز جمعه را استراحت کرده و شنبه به سر کار بروند. وی همچنین از هموطنان خواست روز طبیعت را در نزدیک ترین محل به مکان زندگی شان سپری کنند تا از ایجاد ترافیک و راه بندان جلوگیری شود.

وی با اعلام این که هنگام برگشت مسافران شتاب و عجله افزایش پیدا می کند افزود: علاوه بر شتاب و عجله ممکن است خستگی و خواب و آلودگی با توجه به کیلومترها سفر به وجود آید که امیدواریم با مدیریت سفر حوادث رانندگی در روزهای پایانی کاهش یابد.

مومنی افزود: 20 هزار تیم پلیس راه با 40 هزار نیرو تا پایان تعطیلات و بازگشت تمامی مسافران در جاده ها مستقرند.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک و زوج و فرد تا روز 17 فروردین اجرا نمی شود، تاکید کرد: به خاطر این که مردم راحت تر از سفر بازگردند طرح زوج و فرد و ترافیک از روز 17 فروردین در پایتخت اجرا می شود.

رئیس پلیس راهور از افزایش 10 درصدی تردد خودروها در جاده های کشور خبر داد و افزود: با وجود اینکه ترددها 10 درصد افزایش یافته است در 14 روز اول اجرای طرح نوروزی تلفات رانندگی 7 درصد کاهش یافته است.

وی خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز را سه علت اصلی وقوع حوادث دانست و افزود: بسیاری از رانندگان که بیش از هزار کیلومتر را از استانهای جنوبی طی کرده اند متاسفانه به علت عدم استراحت کافی دچار خستگی و خواب آلودگی می شوند. تنها در آزادراه تهران – قم سه تصادف منجر به فوت داشتیم که 70 درصد آنها ناشی از خستگی و خواب آلودگی بود.

مومنی در پایان تاکید کرد: پلیس راهور برای موج آخر بازگشت مسافران برنامه ریزی گسترده ای را انجام داده است تا هموطنان در روزهای پایان سال دچار حادثه نشوند.

وی با اشاره به این که گشت ویژه پلیس راه در جاده های کشور مستقرند گفت: پلیس بدون اغماض با تخلفات حادثه ساز در جاده ها برخورد می کند. همچنین گشتهای ویژه پلیس راه و تیم های تست سلامت در جاده های کشور برای برخورد با تخلفات و انجام تست های سلامت از رانندگان در جاده ها مستقر هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2