شرکت‌هایPSP تحت فشار هستند/نرخ رشد ۲۰درصدی تجارت الکترونیک در جهان

مروری بر چالش‌های جدید شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت:

شرکت‌های PSP تحت تاثیر فشار برای افزایش خدمات و سرویس‌ها در کنار کاهش هزینه‌ها هستند. / بازیگران کلیدی خارج حوزه پرداخت سعی در گسترش محصولات و خدمات پرداخت از طریق افزودن آپشن‌های جدید دارند./ سایر بازیگران تجارت الکترونیک وارد حوزه‌های پرداخت شده و آفر پرداخت را به سایر پیشنهادات خود می‌افزایند./ PSPها باید دنباله‌روی پذیرندگان و نیاز آن‌ها بوده و به اندازه کافی پاسخگوی جاه‌طلبی آن‌ها در گسترش کسب‌وکار به مرزهای خارجی باشند.

data-src=https://ebinews.com/img/files/989891487940500363.jpg
•    ارایه گزارشات مورد نیاز به مشتریان
یکی از خدمات PSPها ارایه ریزتراکنش‌های پرداخت به پذیرندگان است. روش‌های پرداخت زیادی وجود دارد که هر یک با فرمت گزارش‌دهی خاص خود همراه است. بعلاوه یک PSP ممکن است با چندین بانک عامل که هر یک فرمت گزارش‌دهی خود را دارند کار کند. این گزارش‌‌دهی باید مطابق با نیازهای PSP باشد. مشارکت با یک پردازشگر عامل می‌تواند در تسهیل و یکپارچگی اطلاعات‌ گزارش‌های دریافت شده از انجمن‌های کارتی و بانک‌های مشمول موثر باشد.
•    دسترسی به یک شبکه جهانی از بانک‌های عامل
مشتریان و پذیرندگان به طور فزاینده‌ای رویکرد جهانی و فرا مرزی به تجارت الکترونیک می‌یابند. مشتریان به وبسایت‌های خارجی علاقمند هستند و به همین دلیل پذیرندگان خدمات خود را به خارج از مرزها گسترش می‌دهند بنابراین مسایل مربوط به قوانین بین‌المللی، مقررات محلی و تغییر در الزامات تجاری بایستی دیده شود. در این مورد هم مشارکت با یک پردازشگر عامل که به خوبی بتواند اتصالات و لینک‌های لازم با بانک‌های عامل را در سراسر جهان فراهم کند، موثر خواهد بود. همچنین پردازشگر عامل دارای کارشناسان خبره‌ای است که پیچیدگی‌های عملیات تجاری بین‌المللی را مدیریت خواهند کرد.
•    ‌تمرکز بر پذیرنده به جای تمرکز بر نحوه انجام پرداخت
همان‌طور که گفته شد روند انجام پرداخت‌ها با پیچیدگی‌های روزافزونی مواجه است و رقبای جدیدی وارد این عرصه شده‌اند. برای آن‌که بتوان در این بازار دوام آورد PSPها بایستی بتوانند سرویس‌ها و خدمات جدیدی را به پذیرندگان و مشتریان خود ارایه دهند. ارایه این خدمات درحالیکه شرکت‌های PSP نگران حل پیچیدگی‌های اجرایی این خدمات و سرویس‌ها هستند، سخت و گاها غیرممکن می‌نماید. مشارکت با یک پردازشگر عامل به PSPها کمک می‌کند تا با کاهش پیچیدگی در مرحله اجرا، هزینه‌های خود را کاهش داده، گزارش‌دهی به پذیرندگان و بانک‌ها را بهبود بخشیده و دسترسی بهتری به شبکه‌های جهانی بیایند.
•    کاهش هزینه‌ها
اتصال و لینک شدن به یک پردازشگر عامل تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها دارد. تاسیس یک شبکه پذیرندگی برای شرکت‌های PSP بسیار هزینه‌بر است. این شبکه جهانی می‌تواند از طریق یکپارچه شدن با یک پردازشگر عامل جهانی تحقق یابد. یک پردازشگر عامل به‌صورت دسته‌ای اقدام به ارسال تراکنش‌ها کرده و از آن‌جا که با بانک‌های عامل ارتباطات خوبی دارند، توانایی آن‌را دارند تا نرخ کارمزد بهتری بگیرند. پردازشگر عامل می‌تواند کاراترین و کم‌هزینه‌ترین راه ارسال تراکنش را به‌کار گیرد. همان‌طور که می‌دانید در سیستم پرداخت چهارگانه بیش از 2700 نوع کارمزد مبادله برای ویزا و مسترکارت تعیین شده است. یک پردازشگر عامل می‌تواند با بهینه‌سازی روش‌های پرداخت به شدت در کاهش هزینه‌ها موثر باشد. شراکت با یک پردازشگر عامل جهانی علاوه بر کاهش هزینه‌های ثابت، هزینه کارمزدهای پرداختی به انجمن‌های کارت مانند ویزا و مسترکارت را نیز می‌کاهد.

منبع : ماهنامه شرکت ایران کیش

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  9  =  1