به رسمیت شناختن متقابل گواهی های دیجیتال ایران و چین

طی یادداشت تفاهمی بین مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارجایی می شود:

به رسمیت شناختن متقابل گواهی های دیجیتالی منتشر شده بوسیله مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران و مراکز صدور گواهی مرکز تجارت الکترونیک بین الملل چین،گسترش همکاری و تعامل در حوزه تکنولو‍‍‍ژ‍ی PKI و اجرای آن، به اشتراک گذاری استانداردهای بین المللی از مفاد مهم یادداشت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایرنا درپانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و چین،برای اولین بار در کشور یادداشت تفاهم تجارت الکترونیکی میان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت و مرکز تجارت الکترونیک بین المللی چین به امضای دو طرف رسید.

 این یادداشت تفاهم بمنظور گسترش تجارت الکترونیک میان ایران و چین منعقد گردید است که حوزه های فعالیت مختلفی را شامل می شود.

براساس این تفاهم نامه ؛ به رسمیت شناختن متقابل گواهی های دیجیتالی منتشر شده بوسیله مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران و مراکز صدور گواهی مرکز تجارت الکترونیک بین الملل چین،گسترش همکاری و تعامل در حوزه تکنولو‍‍‍ژ‍ی PKI و اجرای آن، به اشتراک گذاری استانداردهای بین المللی بمنظور تبادل الکترونیکی اسناد تجاری از آن جمله است.

همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشورمان پیشنهاد دومی را جهت عملیاتی کردن تبادل الکترونیکی اسناد تجاری و همکاری مشترک با گمرک چین تقدیم هیئت مذاکره کننده چینی کرد این پیشنهاد از سوی گروه چینی با استقبال مواجه و مقرر شد پس از انجام مذاکرات فی مابین، در جلسه آتی کمیسیون مشترک جزئیات آن تهیه و به امضای طرفین برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =