بررسی پایانه های پر تراکنش شرکتها طی ۳ ماه متوالی

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک گزارش می دهد:

این آمارها نشان دهنده این است که شرکت آسان پرداخت پرشین با سهم 13/02 درصدی و شرکت به پرداخت ملت با سهم 9/84 درصدی تعداد پایانه های کم تراکنش از کل کارتخوان های فعال سیستمی، عملکرد بهتری در مقایسه با سایر شرکت های پرداخت در اردیبهشت ماه 96 داشته اند.

بیشترین سهم تعداد پایانه های کم تراکنش و فاقد تراکنش مالی از تعداد کل کارتخوان های فروشگاهی؛ با سهم 45/13 درصد مربوط به شرکت الکترونیک کارت دماوند، 32/63 درصد مربوط به شرکت تجارت الکترونیک پاسارگاد و 30/53 درصد مربوط به شرکت پرداخت الکترونیک پارسیان بوده است.

به عبارت دیگر، 5 هزار پایانه از 11 هزار پایانه شرکت الکترونیک کارت دماوند، 208 هزار پایانه از مجموع 639 هزار پایانه تجارت الکترونیک پاسارگاد و 319 هزار پایانه از مجموع یک میلیون و چهل و چهار هزار پایانه پرداخت الکترونیک پارسیان، کم تراکنش یا فاقد تراکنش گزارش شده است.

 

**کارتخوان کم تراکنش، کارتخوانی است که در یک بازه زمانی سه ماهه متوالی، کمتر از 60 تراکنش مالی در هر ماه داشته باشد و مجموع مبالغ تراکنش های آن در سه ماه متوالی، کمتر از 20 میلیون ریال در هر ماه باشد. علت ملاک قرار گرفتن بازه زمانی سه ماهه در تعریف ابزار کم تراکنش و فاقد تراکنش مالی، کنترل شرکت ها در نصب جدید کارتخوان ها و نیز در بر گرفتن فعالیت فصلی برخی پذیرندگان، بنا بر ماهیت فعالیت آنها است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄  14  =