هکر نوجوانی که به سرقت ۵۰ میلیون دلار رمزارز متهم شد

یک نوجوان ۱۸ساله اهل مونترال با چهار اتهام کیفری در ارتباط با یک پرونده سرقت و کلاهبرداری ۵۰ میلیون دلاری برای هدف قراردادن دارندگان رمزارز روبرو است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، مجله اینفوسکیوریتی گزارش داد، سامی بنساکی توسط مقامات کانادایی متهم شده است که بخشی از حلقه‌ای است که میلیون‌ها دلار ارزهای رمزپایه را از دارندگان آمریکایی و کانادایی به سرقت برده‌اند.

گفته میشود که این سرقت در بهار سال ۲۰۱۸ رخ داده است، در حالیکه هوگو فورنیر، نماینده پلیس کبک اظهار داشت که هکر ها مسئول سرقت ۵۰ میلیون دلار از همسایگان جنوبی ما و ۳۰۰ هزار دلار در کانادا بودند.

درمیان قربانیان اعلام شده، دان و الکس تاپ اسکات، کارآفرینان مشهور رمزنگاری کانادایی و مؤلفان کتاب “انقلاب بلاکچین؛ چگونه فناوری پشت بیت‌کوین درحال تغییر ماهیت پول، تجارت و جهان است” نیز دیده میشوند.

دان تاپ اسکات با تأیید اینکه هکر ها موفق به سرقت دارایی دیجیتال او شدند، تایید کرد که وی هدف این طرح قرار گرفته است:

ما میتوانیم تأیید کنیم که سال گذشته یک هکر به سرقت دارایی‌های رمزپایه شرکت و کارمندان آن اقدام کرده است. این تلاش ناموفق بود. ما با پلیس همکاری کردیم و تسلیم تصمیم پلیس مبنی بر سپردن مسئولان این کار به عدالت هستیم.

 

بنساکی در نوامبر ۲۰۱۹ در بریتیش کلمبیا بازداشت شد. ماه بعد، وی با پرداخت ۲۰۰۰۰۰ دلار وثیقه کانادایی (۱۵۳،۰۰۰ دلار ) آزاد شد و از دسترسی به هر وسیله آنلاین از جمله کنسول‌های بازی، و همچنین داشتن یا تبادل هر نوع رمزارز ی ممنوع شده بود.

مجله اینفوسکیوریتی گزارش می دهد که بسیاری از افرادی که ظاهراً هدف هکر ها قرار گرفته‌اند، در کنفرانس Consensus در نیویورک شرکت کرده بودند. راب راس، قربانی تعویض سیم و مدیر StopSIMCrime.org ، به مجله اینفوسکیوریتی گفت که هکر ها در طی این رویداد اهداف خود را تعیین میکردند.

تعویض سیم کارت زمانی اتفاق می‌افتد که هکر ها می‌توانند شرکت مخابراتی را فریب دهند تا شماره تلفن قربانی را به سیم کارت مهاجم منتقل کنند.

گرچه امکان انجام این کار از طریق جعل هویت و خود را به‌جای مشتری اصلی جازدن با تماس با خدمات مشتری، میسر می‌باشد؛ شرکت‌ها توسط افراد شاغلی که در این مراکز به اطلاعات مشتریان دسترسی دارند و برای تسهیل این نوع جرم مورد استفاده قرار میگیرند، گرفتار میشوند.

با یک تعویض سیم کارت، مهاجمین میتوانند بیشتر مکانیسم‌های احراز هویت و بازیابی رمزعبور را که به شماره تلفن‌ها متکی هستند، در اختیار گیرند.

 

منبع: cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  19  =  21