پرونده بیمه توسعه تا پایان سال بسته می شود

مدیر عامل بیمه ایران خبر داد:

رضائی بر تکمیل پرونده بیمه توسعه تا پایان سال خبر داد و گفت:تا آخر سال تلاش میکنیم کلیه خسارت بیش از 7 هزار پرونده و 335 میلیارد تومان تعهد باقیمانده بیمه توسعه را ایفاء کنیم تا عملا پرونده بیمه توسعه تا آخر سال بسته شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از ریسک نیوز محمد رضائی در یک نشست خبری در حاشیه رونمایی از مرکز ارتباط با ذینفعان SRM گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده با وزارت اقتصاد و دارایی مقرر شده سرمایه بیمه ایران تا آخر امسال از طریق تجدید ارزیابی به 11 هزار میلیارد تومان برسد که بر اساس این امر بیمه ایران به عنوان بزرگترین بیمه گر اتکایی در آسیا شناخته خواهد شد.

مدیر عامل بیمه ایران با بیان اینکه الان ظرفیت نگهداری بیمه ایران نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان است، گفت: در بخش پوشش بیمه های اتکایی ظرفیت نگهداری بیمه ایران به بیش از 6500 میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه ضریب نفود بیمه در ایران امیدوارکننده نیست، گفت: از نشانه های توسعه یافتگی هر کشور، ضریب نفوذ بیمه است. ضریب نفوذ بیمه در کشور ما 2.3 درصد است اما در جهان و در سال 2019، 6.7 درصد است.

رضائی افزود: در بحث بیمه های زندگی، میزان حق بیمه در جهان از کل پرتفوی 54 درصد است در صورتی که این میزان حق بیمه در کشور ما 14.5 درصد است.

مدیر عامل بیمه ایران در ادامه سرمایه گذاری  صنعت بیمه در اقتصاد هر کشور را با اهمیت دانست و تاکید کرد: .به عنوان مثال میزان سرمایه گذاری بیمه در بخش اقتصاد کشور ژاپن 38 درصد می باشد در صورتی که در کشور ما 0.2 درصد است.

رضائی در ادامه نگاهی به آمار صنعت بیمه داشت و گفت: حق بیمه کشور در سال 98 نسبت به پارسال، 35 درصد رشد داشت و در بخش خسارت 21 درصد.

به گفته وی در ده ماهه امسال حدود 15هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید و حدود 8500 میلیارد تومان خسارت پرداخت شد.

در ادامه این نشست رضائی بر تکمیل پرونده بیمه توسعه تا پایا ن سال خبر داد و گفت:تا آخر سال تلاش میکنیم کلیه خسارت بیش از 7 هزار پرونده و 335 میلیارد تومان تعهد باقیمانده بیمه توسعه را ایفاء کنیم تا عملا پرونده بیمه توسعه تا آخر سال بسته شود.

مدیر عامل بیمه ایران در پاسخ بدین سوال که مجموعا چه مقدار از اموال بیمه توسعه را پس گرفته اید، گفت: اموال بیمه توسعه تقریبا 700 میلیارد تومان است که بخشی از ساختمان ها را واگذار کرده اند اما  که یکی از نگرانی های ما همین است که با وجود این واگذاری ها، شرکت هنوز نتوانسته است به نام خود انجام دهد.

رضائی در پاسخ بدین سوال که  با توجه به کارگزاری رسمی بورس بیمه ایران از ظرفیت سوپرمارکت مالی استفاده میکنید گفت: ما در چند بخش پلتفرم ایجاد میکنیم یکی بخش سرمایه گذاری است.در تلاش هستیم در بخش هلدینگ سرمایه گذاری ما بتواند در سال 1400 عملا خسارت های بیمه گری را از بخش سرمایه گذاری پرداخت کند .در بحث صندوق و سبدگردان رتبه اول کشور را داریم.قرار است در بخش سبد گردان در مواردی 500 میلیارد تومان کمک کنیم. به عبارتی از طریق کارگزاری کمک کنیم سرمایه های ریز مردم را جذب و در بخش سرمایه گذاری بلند مدت استفاده کنیم.

مدیر عامل بیمه ایران در خصوص حجم پرتفوی بیمه عمر بیمه ایران گفت:.1400 میلیارد تومان در ده ماهه 98  بیمه عمر فروخته شده و بیشترین فروش بیمه عمر را در کشور داریم.

رضائی در ادامه در خصوص تکلیف بدهی بیمه ایران به سازمان امور مالیاتی که حدود 1300 میلیارد تومان است گفت: شرکت از این میزان بدهی، 400 میلیارد را پرداخت کرده است.الباقی بدهی را هم امسال در تراز آورده و محاسبه میکنیم.

مدیر عامل بیمه ایران در پاسخ بدین سوال که از 15 هزار میلیارد تومان حق بیمه چه میزان مطالبات است، گفت: مطالبات امسال ما نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

وی گفت: حدود 5400 میلیارد تومان مطالبات داریم.بیشتر مطالبات مربوط به شرکتهای دولتی است که بزرگترین آن طلب از بنیاد شهید است که متاسفانه هنوز پرداخت نشده است.

مدیر عامل بیمه ایران همچنین تاکید کرد : بیمه ایران تقریبا 12 برنامه را برای سال 99 در دستور کار خود قرار داده که ازجمله آن می توان به بررسی زیان انباشته شرکت، سازماندهی مهندسی مدیریت در بخش سرمایه گذاری، پیگیری مطالبات  معوق ، سازماندهی املاک و بخش بازاریابی، ارایه بیمه نامه های جدید ، سازماندهی شبکه فروش اشاره کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  48