برآورد بدبینانه‌ وزیر اقتصاد از کسری ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی

وزیر اقتصاد با برآورد ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی تحقق نیافتن درآمد‌ها طی سال جاری در بدبینانه‌ترین شرایط گفت: کسری درآمدها با مالیات و واگذاری‌ها و در صورت لزوم با فروش اوراق جبران می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فرهاد دژپسند در واکنش به پیش بینی کسری 180 هزار میلیارد تومانی بودجه در سال 99 به خانه ملت گفت: عبارت کسری بودجه درست نیست زیرا این کسری زمانی انجام می‌شود که هزینه‌ها بر منابع و درآمد‌ها پیشی گرفته باشد. اکنون در ابتدای سال قرار داریم و تنها پیش‌بینی تحقق نیافتن مطرح است و براساس پیش‌بینی، عدد اعلامی مرکز پژوهش‌های مجلس صحیح نیست.

وی افزود: برآورد درباره تحقق نیافتن درآمد‌ها طی سال جاری در بدبینانه‌ترین شرایط 140 هزار میلیارد تومان خواهد بود. جای تحقق نیافتن بودجه در منابع مصوبات بودجه با مالیات و واگذاری‌ها صورت خواهد گرفت اما در صورت عدم تحقق می‌توانیم از طریق فروش اوراق این کسری بودجه را جبران کنیم.

دژپسند با اشاره به برنامه وزارت اقتصاد برای بحث مولدسازی دارایی‌های دولت عنوان کرد: برنامه جامعی برای مولدسازی دارایی‌ها داریم اگرچه لزوما مولدسازی تبدیل به منابع بودجه‌ای نمی‌شود و دیگر اینکه سال جاری هم انجام نخواهد شد زیرا مولدسازی دارایی‌ها یک روند است و شاید اکنون آغاز شود اما نتیجه آن در یک دوره زمانی دیگری به دست بیاید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −    =  60