اقتصاد مریخ برپایه‌ی رمزارزها شکل خواهد گرفت!

به نظر می‌رسد که ایلان ماسک نسبت به استعمار مریخ و شروع زندگی در این سیاره‌ی سرخ بسیار جدی است، تاجایی که به فکر اقتصاد و ارز مورد استفاده در مریخ افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ایلان ماسک(Elon Musk) کارآفرین موفق و مدیرعامل چند شرکت بزرگ بین‌المللی از جمله شرکت خودروسازی تسلا(Tesla) و شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری‌های فضایی اسپیس‌اکس(SpaceX) مدت‌هاست که به لیست افراد موفق جهان وارد شده است. گرچه شرکت تسلا به دلیل تولید خودروهای هوشمند و بسیار با کیفیت توانسته با افزایش چشم‌گیر ارزش سهام مواجه شده و به موفق چشم‌گیر برسد، اما آقای ماسک در صحبت‌ها و مصاحبه‌های خود غالباً در رابطه با اسپیس‌اکس و فعالیت‌های آن صحبت می‌کند زیرا این شرکت می‌تواند هدف «استعمار مریخ» را برای وی به واقعیت تبدیل کند.

درحالیکه زندگی دائمی بر روی مریخ همچنان دور از ذهن و یک ایده‌ی بسیار دست نیافتنی به نظر می‌رسد، آقای ماسک در رابطه با آن بسیار جدی عمل می‌کند، تاجایی که وی اخیراً در رابطه با اقتصاد و همچنین سیاست‌های پولی مریخ هم ایده‌هایی ارائه کرده است.

آقای ایلان ماسک سال‌هاست که در رابطه با اهداف خود در مریخ و گسترش حیات انسانی در این سیاره‌ی سرخ صحبت می‌کند و اخیراً یک محقق هوش مصنوعی به نام لِکس فریدمن(Lex Fridman) از او سوال پرسیده که آیا اقتصاد مریخ براساس رمزارزها کار می‌کند یا خیر. آقای ماسک سریعاً به این سوال پاسخ داده و اعلام کرد که اقتصاد مریخ احتمالاً براساس رمزارزی به نام مارس‌کوین(MarsCoin) شکل خواهد گرفت.

از نظر آقای ماسک اقتصاد نوپای مریخ نه تنها بر روی رمزارزها شکل می‌گیرید، بلکه نام این رمزارز از هم اکنون مشخص است.

ایلان ماسک طرفدار پروپاقرص داژکوین

آقای ایلان ماسک در توییتر بسیار فعال است و در همین پلت‌فرم اغلب فعالیت‌های مربوط به روابط عمومی خود را در غیاب این تیم برعهده دارد. وی همیشه با فالوورهای خود در تماس است و به میم‌ها و سوالات عجیب و غریب آن‌ها پاسخ می‌دهد.

این درحالیست که رمزارزهای یک فناوری مالی نوظهور و در حال گسترش هستند که آقای ماسک به شدت از آن‌ها حمایت می‌کند. در این بین رمزارز مورد علاقه‌ی وی داژکوین(DOGE) است که ابتدا به عنوان یک شوخی ساده آغاز شد و پس از مدتی به یک رمزارز واقعی در بازار تبدیل گردید!

اما نظر این کارآفرین موفق و ثروتمند در رابطه با بیت کوین چیست؟ خب وی اخیراً با انتشار یک پست توییتری اعلام کرده بود که «بیت کوین هم مانند سایر ارزهای فیات موجود تنها یک ارز بی‌ارزش است». این صحبت‌های وی مطمئناً باعث تحریک بسیاری از طرفداران و مارکسیست‌های BTC گردید.

داژکوین در مریخ!

با توجه به اینکه آقای ماسک مدت کوتاهی بعد با انتشار چندین پست توییتری به تعریف و تمجید از داژکوین پرداخت، صحبت‌های وی در رابطه با بیت کوین و بی‌ارزش توصیف کردن آن قابل درک است. در همین راستا برخی کاربران از وی خواسته‌اند که ارزش مورد استفاده در اقتصاد مریخ را داژکوین قرار دهد، زیرا وی در حال حاضر به عنوان مدیرعامل غیررسمی پروژه‌ی داژکوین توصیف می‌شود.

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد که آقای ماسک درک کاملی نسبت به رمزارزها و بیت کوین دارد، تا جایی که حتی به برخی از سلبریتی‌ها و افراد مشهور در جهان نیز توصیه می‌کند که دارایی‌های خود را به بازار رمزارز منتقل کنند.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1