تجارت الکترونیکی و نقش خرده فروشان آنلاین بر توسعه صنعت

در تجارت الکترونیک آنچه که تاثیرگذار است مواردی چون قیمت مناسب، تنوع محصولی، در دسترس بودن محصول است که هر خرده فروشی که وب سایتی را راه‌اندازی می‌کند با رعایت این عوامل می‌تواند به فروش خوبی دست یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با ظهور رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند بازار فروش آنلاین به طور فزاینده‌ای از نظر فنی پیشرفت کرده است. آنچه به صورت سنتی از فروشگاه‌ها خریداری می‌شد اکنون به صورت آنلاین خریداری می‌شود.

چه عواملی باعث رشد تجارت الکترونیکی می‌شود؟

· قیمت پایین‌تر

موتورهای جستجو مانند (google) این امکان را به مصرف کننده‌گان می‌دهند که به طور مستقیم به فروشگاه‌ها در سر تا سر جهان متصل باشند؛ به طورخودکار فروشندگان را پیدا می‌کند و به مشتری امکان مقایسه (از نظر قیمت، زمان ارسال، شیوه حمل و سایر ویژگی‌ها) را می‌دهد و کاربران به راحتی می‌توانند چند فروشگاه را با یکدیگر مقایسه و سپس خرید کنند از این رو هرچه قیمت مناسب‌تری داشته باشید، مشتریان بیشتری نیز خواهید داشت.

· تنوع بیشتر و دامنه وسیع‌تر محصولات در فروشگاه‌های آنلاین

ایجاد دسترسی گسترده به اطلاعات و توانایی مکان‌یابی و خرید مجموعه وسیعی از کالاها که قبلاً به صورت معمول در دسترس نبودند. در حالی که موجودی‌های مرسوم توسط محدودیت‌های قفسه و ذخیره‌سازی محدود می‌شوند؛ خرده فروشان با این مشکلات مواجه نیستند و تمرکز ایشان درجهت تامین انبارهای توزیع کالاست و مصرف کننده در جریان طیف وسیع‌تری از محصولات است.

· در دسترس بودن محصول

رفاه مصرف کننده، انگیزه‌های قابل توجهی برای رشد تجارت الکترونیکی فراهم می‌کند؛ در دسترس بودن محصول برای مصرف کننده حائز اهمیت است.

مصرف کننده از دسترس بودن کالای مورد نظر اطمینان حاصل می‌کند و دیگر نیازی به رانندگی تا نزدیکترین فروشگاه به خود را ندارد تا تنها موجودی کالای مورد نظر خود را در انبار چک کند؛ پس می‌توان گفت خرید اینترنتی از اهمیت موقعیت مکانی کاسته است.

اینترنت به خرده فروشان اجازه می‌دهد تا طیف وسیعی از محصولات را ذخیره کنند و به مصرف کنندگان امکان می‌دهد موجودی فروشگاه‌ها را به صورت آنلاین جستجو کنند؛ همچنین مصرف کنندگان در هزینه حمل و نقل نیز صرفه جویی می‌کنند.

نقش تجارت الکترونیکی در صنعت و تجارت

امروزه، در تمام جنبه‌های زندگی روزمره، اینترنت به بخشی جدا ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است زیرا تأثیر همه جانبه‌ای در فعالیت‌های اجتماعی ما دارد. هر روز مراجعه به بانک برای انجام معاملات نقدی یا برداشت پول یا رفتن به بازار برای خرید کالاهای اساسی اکنون بسیار دشوار است، زیرا مشغله انسان‌ها بسیار بیشتر از گذشته شده است و وقتی برای خرید به صورت حضوری نمانده است؛ بنابراین در این شرایط، خریدهای آنلاین به بخشی عظیم در جامعه ما تبدیل شده‌اند.

تجارت الکترونیکی به خرید و فروش کالاها و خدمات در اینترنت کمک می‌کند و همچنین روند کاری کسب و کار را تغییر داده است. تجارت الکترونیکی اساساً جابجایی کالاها از تأمین کنندگان به سمت مشتری را تسهیل می‌کند.

اقتصاد اینترنتی رشد بسیار بالایی داشته و در حال رونق است به طوری که فروش اینترنتی هر سال جهش داشته و به صورت افزایشی نرخی بین ۲۰ تا ۲۵٪ را طی می‌کند و گسترش می‌یابد.

مزایای تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی بسیار کارآمد و ارزشمند است به طوری که بسیاری از مشاغل می‌توانند به راحتی با آن کسب و کار خود را شروع کنند. در این بستر، شرکت‌ها می‌توانند به راحتی تامین کنندگان مختلفی را شناسایی و با آن‌ها شروع به همکاری کنند، مشتریان درخواست‌های خود را پیشنهاد داده و به آسانی سفارشات خود را ثبت کنند. همچنین می‌توانند شرایط حمل و نقل سفارش خود را به صورت الکترونیکی پیگیری کنند.

این گونه مشاغل که در بستر اینترنت و به صورت الکترونیکی فعالیت می‌کنند مانند ویدفکتور vidfactor.com می‌توانند از وبسایت خود برای فروش محصولات به مشاغل دیگر و یا استفاده از بازارهای اینترنتی یا شبکه‌های خصوصی صنعتی استفاده کنند.

به طور کلی، راه اصلی تأثیر تجارت الکترونیکی بر اقتصاد، تأثیر آن بر بهره وری و تورم است. گسترش مداوم تجارت الکترونیکی همچنین می‌تواند از طریق افزایش رقابت، صرفه جویی در هزینه‌ها و تغییر در رفتار قیمت گذاری فروشندگان، منجر به فشار نزولی به تورم شود.

ویدفکتور که یکی از فروشنده‌های قدر در حوزه الکتروموتور است. برای فروش انواع الکتروموتور تکفاز و سه فاز برای فروش خرده فروشی و عمده فروشی آن تدابیر خاصی را مد نظر قرار داده است. همان‌طور که می‌دانید الکتروموتور در دو حالت سه فاز و تک فاز ساخته می‌شوند که الکتروموتور تک فاز تنها از فاز و نول استفاده می‌کنند اما الکتروموتور سه فاز برای ایجاد نیروی مکانیکی باید به سه فاز ورودی متصل شود. به این گونه که برای تامین برق دستگاه از اختلاف فاز، میان سه فاز T، R، S بهره می‌برند. الکتروموتور سه فاز جزو الکتروموتورهای القایی محسوب می‌شوند زیرا توان بالاتری نسبت به الکتروموتور تک فاز ایجاد می‌کنند. معمولا الکتروموتور سه فاز از نوع قفسه سنجابی بوده و با توان‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1