ریزش ۳۹ هزار واحدی شاخص؛هدیه وزیر صمت به سهامداران بورس

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و پرداخت الکترونیک در بورس چهارشنبه 17دی99؛

معاملات بازار بورس امروز نیز تحت تاثیر ابلاغ شیوه نامه غیرکارشناسی وزیر صنعت بدون توجه به پتانسل رشد تکنیکالی و ارزندگی سهام به ریزش سنگین خود ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نماگر معاملات بازار سرمایه امروز نیز تحت فشار عرضه 39 هزار و 574 واحد عقب نشست و تا ارتفاع یک میلیون و 310 هزار واحد پایین رفت.

این ریزش تنها به سهام بزرگ و شاخص ساز محدود نشد و سهام شرکت های کوچک نیز تحت تاثیر اخبار منفی و ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک موجود بر روند این روزهای بورس با افت همراه شد.

بر این اساس شاخص هم وزن نیز امروز با افت 4 هزار و 812 واحدی تا کف کانال 460 هزار واحد عقبگرد داشت.

تحولات روز سهام گروه بانکها و موسسات اعتباری

نمادهای بانکی امروز نیز با فشار عرضه و تشکیل صفوف فروش معاملات خود را پیگیری کردند.به طوری که با وجود جمع آوری چند باره صفوف فروش باز هم غلبه عرضه مشخص بود.

امروز قدرت خرید حقوقی ها در نمادهای بانکی مشهود بود؛ نماد بانک تجارت(وتجارت) امروز معاملاتی در حجم 751 میلیون سهم را تجربه کرد که نه تنها در گروه بانکی پرحجم ترین نماد بود،بلکه در کل بازار نیز پس از نماد خودرو سازی سایپا(خساپا) رده دوم را از نظر حجم معاملات به خود اختصاص داد.

نماد بانک صادرات(وبصادر) امروز با حجم معاملات 476 میلیونی و نماد بانک ملت(وبملت) با حجم معاملات 342 میلیونی در رده دوم و سوم بیشترین حجم معاملات گروه بانکی قرار گرفتند.

امروز از نظر ارزش معاملات در گروه بانکی نماد وتجارت با 2 هزار و 284 میلیارد ریال بیشترین ارزش را در این گروه به خود اختصاص داد.

همچنین دو نماد بانک ملت(وبملت) با ارزش معاملاتی یک هزار و 565 میلیارد ریال و بانک صادرات(وبصادر) با یک هزار و 375 میلیارد ریال در رده دومین و سومین ارزش معاملات در گروه بانکی قرار گرفتند.

بازگشایی نماد بانک دی پس از یک افشای نسبتا خوب نیز امروز از وضعیت ریزشی بازار در امان نماند و با صف فروش سنگین بیش از 80 میلیونی همراه شد.

امروز نمادهای معدودی از گروه بانکی همچون نماد وزمین، وپست، وکار، وگردش و سامان با وجود ریزش سنگین در کلیت بازار با تقاضای مطلوب و حتی تشکیل صف خرید همراه بودند.

اخبار روز بورسی-بانکی:

وآیند: نماد بانک آینده پس از عدم تایید واگذاری ایران مال توسط بانک مرکزی تعلیق شد.به استناد بند 7 ماده 13مکرر 2 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران به اطلاع مي‌رساند؛ با توجه به ظن وقوع جرائم موضوع ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ا درخصوص معاملات اوراق بهادار در بازار عادی ، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ یکم بهمن ماه تعلیق شد.

وشهر: بانک شهر در 6 ماهه تلفیقی 893 ریال زیان محقق کرده است.

وسینا: در مجمع عمومی فوق‌العاده،تصویب افزایش سرمایه از مبلغ 10,000,000 میلیون ریال به ۲۵,۳۸۳,۸۵۰ میلیون ریال (معادل 154 درصد) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صورت گرفت.

تحولات روز سهام شرکت های پرداخت الکترونیک و فناوری

شرکت های کوچک گروه رایانه نیز امروز تحت تاثیر ریزش بورس با فشار عرضه و افت قیمتی همراه شدند.به طوری که اغلب در صف فروش نیز قرار گرفتند.

البته این گروه نیز به دلیل ورود برخی پول های کوچک توانست با بهبود تقاضا در برخی نمادها همچون رتاپ،پرداخت،رافزا،سیستم و مفاخر همراه شود و حتی در اغلب این نمادها به تشکیل صف خرید نیز بیانجامد.

امروز در گروه رایانه عرضه اولیه نماد سپیدار نیز در تابلوی فرابورس انجام شد.

اخبار روز بورسی-پرداختی

فن آوا: شرکت فن آواکارت درمناقصه بانک کشاورزی برنده شد.این افشا که جزو ساير اطلاعات بااهميت گروه ب است بر روی سامانه ناشران(کدال) منتشر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

93  −  84  =