بانک گلدمن ساکس از هفته آینده معاملات بیت کوین را آغاز می کند

بانک سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس میز معاملاتی بیت کوین خود را بازگردانده و در هفته آینده معاملات آتی بیت کوین را آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس میز معاملاتی بیت کوین خود را بازگردانده و در هفته آینده معاملات آتی بیت کوین را آغاز خواهد کرد. طبق گزارش‌های منتشر شده می‌توان دریافت که این شرکت همچنین در حال راه اندازی صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین است و قصد دارد خدمات نگهداری این رمزارز را ارائه دهد.

رویترز (Reuters) روز دوشنبه با استناد به شخصی آگاه در این خصوص گزارش داده که گلدمن ساکس میز معاملاتی رمزارزهای خود را مجدداً راه‌اندازی کرده است. گلدمن ساکس برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ میز معاملات رمزارزها را راه‌اندازی کرد. اما پس از آنکه قیمت بیت کوین از بالاترین تراز قیمتی خود سقوط کرد و علاقه سرمایه گذاران به این این رمزارز کم شد، این میز معاملاتی منحل گردید. این رسانه گزارش داده است که:

از هفته آینده میز معاملات آتی بیت کوین و بازارهای غیرقابل تحویل (سرمایه گذاری کوتاه مدت) برای مشتریان آغاز خواهد شد.

همچنین بر اساس این گزارش پروژه‌هایی شامل فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نیز در دست انجام هستند.

میز معاملات رمزارزها در بخش بازارهای جهانی گلدمن ساکس قرار خواهد گرفت و به عنوان یک بازارساز، از طرف مشتری خرید و فروش خواهد نمود. اما با توجه به گزارش مجله فوربس (Forbes)، گلدمن ساکس رمزارزها را به طور فعال مدیریت نخواهد کرد.

با ادامه عملکرد بهتر بیت کوین نسبت به دارایی‌های دیگر، سازمان‌های بیشتری به دنبال دستیابی و ورود به بازار رمزارزها هستند. به عنوان مثال، مایکرو استراتژی (Microstrategy) روز دوشنبه اعلام کرد که تقریباً ۳۲۸ بیت کوین را به مبلغ ۱۵ میلیون دلار خریداری کرده است و اکنون تقریباً ۹۰۸۵۹ بیت کوین را در اختیار دارد. علاوه بر این، ۴۲ شرکت دیگر در حال حاضر بیش از ۶۵ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارند.

قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۶ درصد افزایش یافته و بر اساس داده‌های بازار در حال حاضر در تراز ۴۸۶۷۷ دلار در حال معامله است. لوید بلانکفین (Lloyd Blankfein)، مدیر عامل سابق گلدمن ساکس، اخیراً بیان کرده است که اگر یک تنظیم کننده بودم، در موفقیت بیت کوین بیش از حد سرمایه گذاری می‌کردم.

در همین حال، رئیس فعلی بخش کالاهای گلدمن ساکس، جف کوری (Jeff Currie)، اعلام کرده است که بازار بیت کوین شروع به رشد خواهد کرد. وی همچنین بازار رمزارزها را به عنوان حفاظی امن برای سرمایه گذاران خرد در برابر اثرات تورمی توصیف کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  7