تحریم‌ها اثری روی رمز پول بانک مرکزی ندارند

رئیس انجمن بلاکچین ایران:

سپهر محمدی، رئیس انجمن بلاکچین ایران گفت: تحریم‌ها اثری روی رمز پول بانک مرکزی ندارند. زیرا تحریم‌های موجود شامل بانک هاست و شبکه‌های بلاکچین تحریم پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سپهر محمدی رئیس انجمن بلاکچین ایران، اظهار کرد: پول های بانک مرکزی منافع بسیاری برای کشور دارد زیرا نیازمند زيرساخت بانکی نیست. همچنین می‌توان از طریق شبکه بلاکچین به جا به جایی پول های دیجیتال پرداخت.

وی ادامه داد: تحریم ها اثری روی رمز پول بانک مرکزی ندارند. زیرا تحریم های موجود شامل بانک هاست و شبکه های بلاکچین تحریم پذیر نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: رمز پول بانک مرکزی می‌تواند فرامرزی عمل کند. همچنین تحریم هارا می‌توانیم از طریق رمز پول ملی در درجه کنار بگذاریم، از جهت فنی و نرم افزاری بسیار قوی هستیم و زیرساخت‌های فنی برای توسعه رمز ارز‌ها به خصوص رمز پول ملی در کشور فراهم است. اما باید در نظر بگیریم که در جهت زیرساخت‌های اقتصادی تدوین درستی شده است یا خیر؟ موضوع رمز پول ملی می‌تواند خلاقیت درون استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا ایجاد و هزینه‌های مالی که بانک‌های ناکارآمد ایجاد کرده اند را کاهش دهد.

رئیس انجمن بلاکچین ایران اظهار کرد: بانک مرکزی با یک اراده می تواند اقدام به تولید رمز پول ملی کند. رمز ارز بانک مرکزی CBDC است و باید تصمیم بگیرد که این ابزار در اقتصاد کنونی ما کارا هست یا خیر؟

این مقام مسئول گفت: این تصمیم حکومتی است و توصیه می شود در این زمینه عجله شود. زیرا رقبایی برای این موضوع به وجود خواهد آمد. در حال حاضر آمریکا رمز ارز بانک مرکزی خود را تولید نکرده است. اما چند ارز دلار در جهان دارد. ایجاد رمز ارز ریال در بازار توسط رقبا بعید نیست و در صورت تاخیر، باید منتظر اتفاقات بعدی باشیم. کاربردهای رمز پول ملی توسط بانک مرکزی تدوین می شود. بانک مرکزی هنوز تعیین نکرده است که این رمز پول ملی مربوط به معاملات خرد می شود یا معاملات کلان.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  48  =  54