تمایلی به پرداخت عوارض الکترونیکی نیست! / بزرگراه‌ها مسیر‌های بدون عوارض

یک مقام مسئول گفت: مردم اگر تمایل ندارند عوارض پرداخت کنند از راه‌های اصلی و بزرگراه‌ها استفاده کنند در غیر این صورت باید عوارض را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عباس بیات سرمدی مدیرکل نگهداری و ساخت آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با تاکید بر اینکه باید پرداخت عوارض به موقع از طرف کاربران انجام شود چرا که این عدم پرداخت عوارض باعث اعتراض بسیاری از سرمایه‌گذاران می شود، گفت: دولت به سرمایه‌گذاران تعهد داده است که سرمایه آنها در بازه زمانی مشخصی بازگردد.

بیات ادامه داد: ۱۵ درصد از بازگشت سرمایه ها صرف سرویس و نگهداری آزادراه‌ها می‌شود؛ بنابراین اگر پرداخت عوارض به موقع انجام نشود  ۱۵ درصد سرویس رسانی کمتر می‌شود و این لطمه در نهایت به خود مردم باز می‌گردد.

مدیر کل آزادراه های کشور بیان کرد: با افزایش هزینه‌های نگهداری آزادراه ها از جمله اجاره  لودر و یا تعمیر و نگهداری آن ها، بسیاری از پیمانکاران و سرمایه گذاران با مشکل مواجه شده اند بنابراین اگر مردم صادقانه در این حوزه همکاری نکنند نحوه دریافت عوارض در آزاده‌ها  همانند سال های گذشته  به صورت دستی می شود و ما  شاهد ترافیک های سنگین، افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا خواهیم بود.

او ادامه داد: هم اکنون برای پرداخت عوارض از سوی کاربران ۷ روز در نظر گرفته ایم و امیدواریم در این روز کاربران بتوانند عوارض خود را پرداخت کنند چراکه تعهدی است که دولت به سرمایه‌گذاران داده و باید به مرحله اجرایی برسد.

مدیر کل آزادراه های کشور اظهار کرد: به طور معمول در کنار آزادراه‌ها بزرگراه‌هایی هم توسط دولت ساخته شده و کاربرانی که تمایل ندارند عوارض پرداخت کنند و یا از خدمات آزادراه‌ها استفاده کنند، می‌توانند از بزرگراه‌ها و یا جاده های اصلی تردد کنند. به طور مثال در کنار آزادراه تهران_ قم، جاده قدیم وجود دارد و در کنار آزادراه تهران-کرج هم جاده قدیم وجود دارد و مردم می‌توانند  از این مسیرها  برای تردد استفاده کنند. بنابراین استفاده از آن ها به صورت کاملا اختیاری است و اگر مردم تمایل ندارند  عوارض پرداخت کنند می توانند از این آزادراه ها استفاده کنند.

بیات سرمدی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از مشکلاتی که در حوزه پرداخت عوارض داشتیم حذف شده است، گفت: برخی از این مشکلات باز می‌گردد به زمان کمی که کاربران آزادراهی داشتند که ظرف ۴۸ ساعت باید عوارض را پرداخت می‌کردند بنابراین زمان تعیین شده  در اتاق بانکی ما برای تراکنش‌های موجود در برخی مواقع با مشکل مواجه می‌شد‌.

او در پایان گفت: بنابراین این مشکل برای برخی از کاربران ایجاد می‌شد و البته درصدی که این مشکل را داشتند به گونه ای بود  که هم از کیف پول آنها پول کسر می‌شد و هم جریمه می‌شدند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  −  75  =