طرح جو بایدن برای اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال

به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا، برای مقابله با فرارکنندگان مالیاتی به ویژه افرادی که به دنبال استفاده از رمزارزها هستند، آماده است و طرحی برای اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال را ارائه داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در مجموعه پیشنهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، این وزارتخانه فرار مالیاتی با استفاده از مجموعه ارزهای دیجیتال را “مشکلی که به سرعت در حال رشد است” نامید. این دپارتمان در ادامه گفته است: از آنجا که صنعت مورد بحث کاملاً دیجیتالی است، مودیان مالیاتی می‌ توانند با مراکز مبادله رمزارز در خارج از کشور و ارائه دهندگان کیف پول معامله کنند بدون اینکه از ایالات متحده خارج شوند. بنابراین ماهیت جهانی بازار ارز های دیجیتال فرصت‌هایی را برای مالیات دهندگان ایالات متحده فراهم می‌ کند تا دارایی و درآمد مشمول مالیات خود را پنهان کنند.

خزانه داری پیشنهاد کرده است که این مشکل را با مجبور کردن کارگزاران رمزنگاری مستقر در آمریکا، یعنی صرافی‌ها و ارائه دهندگان کیف پول، برای انتقال اطلاعات به خدمات درآمد داخلی (IRS)، ارگان عالی مالیاتی کشور، حل کنند.

به نظر می‌رسد این ایده ایجاد یک شبکه جهانی از ارگان ‌های مالیاتی است که اطلاعات مربوط به فرار مالیاتی خارج از کشور را نیز به اشتراک می‌گذارد.

IRS داده‌های خود را با دولت‌های خارج از کشور به اشتراک می‌گذارد و انتظار دارد اطلاعاتی درباره معاملات آمریکایی‌های خارج از کشور دریافت کند. خزانه داری در این راستا می‌ گوید: برای اطمینان از اینکه ایالات متحده قادر است از یک چارچوب مبادله خودکار، اطلاعات جهانی دارایی‌های رمزنگاری را دریافت کند، ضروری است که ایالات متحده متقابلا اطلاعات مربوط به صاحبان سود خارجی را نیز ارائه دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1