اطلاعات ۳.۸میلیارد کاربر کلاب هاوس در دارک نت قرار گرفت

طبق گفته برخی از محققان امنیتی، داده‌های 3.8میلیارد کاربر کلاب هاوس هک شده و شماره تلفن کاربران نیز برای فروش در دارک نت منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ایندیاتایمز، محققان امنیتی اعلام کردند که اطلاعات کامل کاربران شبکه اجتماعی کلاب هاوس به سرقت رفته و در دارک نت به فروش می رسد.دیتابیسی که شامل ۳/۸ میلیارد شماره تلفن همراه است.

مارک روف با انتشار توئیتی نوشت: پایگاه داده شبکه اجتماعی کلاب هاوس برای فروش در Darknet قرار گرفته است. 

مارک در توئیت خود تصویری از انجمن Darknet را منتشر کرده که در آن داده‌های لورفته Clubhouse نشان داده شده است. این پست توسط کاربری با عکس پروفایل ماسک گای فاکس، با جزئیات بیشتر در مورد هک داده‌ها، ارسال شده است.

این بانک اطلاعاتی شامل ۳/۸ میلیارد شماره تلفن است. این‌ها فقط شماره تلفن اعضا نیستند بلکه شامل شماره افرادی هستند که در لیست مخاطبین همگام‌سازی شده‌اند. حتی اگر برای ورود به سیستم کلاب‌هاوس اقدام نکرده باشید، احتمال این‌که در این لیست باشید، زیاد است.
با این حال کلاب‌هاوس هنوز این مسئله را تایید یا رد نکرده است.

به گفته tribuneindia، مجموعه داده‌های این بانک اطلاعاتی فقط شامل شماره تلفن همراه است و هیچ اطلاعات دیگری ندارد.

این درحالی است که اپلیکیشن کلاب‌هاوس که از آغاز فعالیت خود کاربران را به حضور با دعوت‌نامه ملزم می‌کرد، در روزهای اخیر این محدودیت را برداشت و حالا همه افراد می‌توانند بدون نیاز به دعوت‌نامه به این پلتفرم یپیوندند.

البته این نخستین باری نیست که اطلاعات کاربران کلاب‌هاوس نشت می‌کند، در فروردین سال جاری نیز اطلاعات شخصی ۱/۳ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی به اینترنت درز کرد و از یک انجمن هکری معروف سردرآورد.

حتی در فوریه سال جاری، محققان دانشگاه استنفورد نیز نسبت به این‌‌که این برنامه ممکن است اطلاعات صوتی کاربران را به دولت چین درز دهد، هشدار داده بود.

گفتنی است که کلاب هاوس یک برنامه چت صوتی زنده است که در آن کاربران یک اتاق ایجاد و در آن صحبت می‌کنند. این برنامه برای شروع و همینطور جذب کاربران تبلیغات هیجان انگیز زیادی را ایجاد کرد، این پلتفرم در ابتدا فقط محدود به کاربران آیفون بود و کاربران با دعوتنامه باید به این برنامه وارد می‌شدند. البته اخیراً کلاب هاوس در‌های خود را برای کاربران اندروید نیز باز کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  −    =  43