پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد

قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه با نوسانات محدود دلار و افزایش قیمت طلای جهانی در زمان بسته بودن بازارهای داخلی همراه شد. همچنین معامله‌گران رشد قیمت‌ها را متاثر از افزایش مبادلات میان فعالان صنف طلا نیز می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه در تمام قطعات و وزن‌ها روند افزایشی داشت. مسیر صعودی بازار طلا در حالی رخ داد که قیمت دلار با افزایش محدود ۳۰۰ تومانی همراه بود.

علاوه بر آن روز دوشنبه بعد از بسته شدن بازارهای داخلی، اونس جهانی طلا افزایش ۲۰ دلاری پیدا کرد و وارد محدوده ۲۳۷۶ دلاری شد. معامله‌گران معتقدند بازار طلا در واکنش به تحرکات اونس جهانی در روند صعودی قرار گرفت.

رشد تقاضا حباب سکه را افزایش داد

در چهارمین روز معاملاتی هفته حباب قطعات سکه نیز به تناسب قیمت رشد کرد و این موضوع حکایت از افزایش روند تقاضا در بازار دارد. به اعتقاد فعالان بازار طلا، روند تقاضا میان فعالان صنفی افزایش یافته و همین موضوع رشد حباب سکه را به همراه داشته است.

کارشناسان اقتصادی نیز تحرکات بازار سکه و طلای داخلی را متاثر از اونس جهانی می‌دانند. آنها سقف قیمت سکه امامی را منطقه ۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و کف آن را محدوده ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برآورد می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄    =  3