اهداف موشک‌های سپاه کدام نواحی بودند؟

پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع قرار دارد. این پایگاه اکنون مورد اصابت موشک‌های سپاه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، این پایگاه هوایی از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری برخوردار بوده و آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-35 رژیم صهیونیستی است. بهمن ماه سال گذشته نیروی هوافضای سپاه، طی رزمایشی تهاجم موشکی به نمونه شبیه‌سازی شده آشیانه‌های این پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را تمرین کرده بود. این پایگاه که از مرزهای غربی ایران، حدود ۱۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد اکنون هدف اصابت موشک‌های سپاه قرار گرفته است.

اطلاعیه سپاه پاسداران درباره حمله به سرزمین‌های اشغالی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، در نخستین ساعت بامداد امروز ( یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی سایر نیروهای این نهاد انقلابی و مردمی، به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات وعده صادق با رمز مقدس یا رسول الله (ص)، با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

جزئیات این عملیات که با مصوبه ی شورای عالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام پذیرفت ، به زودی به استحضار مردم قهرمان ایران و آزادگان جهان خواهد رسید.

سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی درخصوص واکنش سخت جمهوری اسلامی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: رژیم صهیونیستی از رفتارهای گذشته دست بردارد و از این حرکت عبرت بگیرد اگر رژیم صهیونیستی هر واکنشی نشان دهد مطمئنا واکنش ما بر اساس این تجربه جدیدی که از توانایی های آنها بدست آورده ایم بسیار سخت تر خواهد بود.

وی با تاکید بر این که عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما بود گفت: تا این لحظه اطلاعات ما روی تمام اصابت ها کامل نیست اما آن بخش از اصابت هایی که گزارش های دقیق، مستند و میدانی داریم نشان دهنده آن است که که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده است.

پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود

سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگویی با بیان اینکه عملیات از نظر ما خاتمه یافته است، اما نیروهای مسلح در حالت آماده باش هستند و چنانچه لازم شد وارد عمل خواهیم شد، گفت: اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه گنبدآهنین نتوانست مقابله قابل توجهی با عملیات ما داشته باشد، تاکید کرد: از طریق سفارت سوئیس به آمریکا پیام دادیم که اگر با اسرائیل در اقدامات احتمالی بعدیشان مشارکتی کند پایگاه هایشان هیچ امنیتی نخواهد داشت و با آن نیز برخورد خواهیم کرد.

بازدارندگی اسرائیل و آمریکا شکست سنگینی خورد

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی را شکست سنگین توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی و ایالات متحده ارزیابی کرد و خواهان واکنش به مراتب شدیدتر تل‌آویو شد.

حمله ایران پاسخی شایسته به اسرائیل بود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که حمله نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی حق طبیعی و پاسخی مناسب به جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق بود.

وحشت صهیونیست‌ها به دنبال حمله ایران

خبرگزاری فرانسه روایتی از وحشت صهیونیست‌ها پس از پاسخ ایران به اسرائیل منتشر کرد و نوشت: ساکنان بیت المقدس پس از حملات پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران علیه (رژیم) اسرائیل در پناهگاه ها پنهان شدند.

این گزارش آورده است: در حالی که صدای مهیب انفجارها در سراسر این شهر به گوش می رسید ساکنان آب و مواد غذایی ذخیره می کردند.

بلینکن حمله ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

«آنتونی بلینکن» با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: آمریکا حمله ایران به اسرائیل را محکوم می کند. همانگونه که رئیس جمهوری گفت، تعهد ما به امنیت اسرائیل در برابر تهدیدهای ایران آهنین است.

«محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس در نطق صحن علنی مجلس با اشاره به پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود، پاسخ پشیمان کننده مدافعان ملت ایران دل هر ایرانی را شاد کرد.

وی با بیان اینکه اقدام نظامی ایران در پاسخ به تجاوز صهیونیست ها در راستای منشور سازمان ملل بود و در صورتی که رژیم صهیونیستی هر اقدامی انجام دهد، پاسخ طراحی شده ایران شدید تر خواهد بود، تاکید کرد: سیلی انتقام ایران به پشتوانه ملت محکم و پشیمان کننده بود و بار دیگر ثابت کرد ما ملت امام حسین هستیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

87  −    =  83