دوئل در بازار/ اکران ۲ سکوی پرتاب قیمت سکه/پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۳

بازار سکه این روزها به محل زورآزمایی و دوئل جناح افزایشی و کاهشی تبدیل شده و قیمت سکه امامی نوسان هیجانی قابل ملاحظه‌ای را ثبت کرده است. اما آیا این روند ادامه دارد؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصادنیوز، سکه بازان در دو روز گذشته تحت تاثیر شو‌ک افزایش قیمت طلای جهانی شاهد‌ صعود چشمگیر قیمت سکه امامی هستند.

به گفته تحلیلگران اقتصادی ۳ عامل مهم موتور محرک صعود اونس طلا شده است. به عقیده آنها افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک در کشورها، احتمال شروع سیاست‌های انبساطی از سوی فدرال‌رزرو و افزایش تمایل خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی به‌عنوان ذخیره اصلی، باعث شده است که تمایل به خرید این فلز زرد رنگ در سال  ۲۰۲۴ بیشتر شود.

بر همین اساس و طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر روز سه شنبه و چهارشنبه کمتر کسی در بازار فلز گرانبهای داخلی تمایل به فروش داشت و افزایش قدرت خریداران موجب شد که سکه قله های تاریخی قیمتی را یکی پس از دیگری فتح کند.در همین راستا دیروز چهارشنبه (۱۵ فروردین ) قیمت هر قطعه سکه امامی به ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.البته در آخرین به روز رسانی سایت اتحادیه که در ساعت ۰۸:۱۶ امروز پنجشنبه ۱۶ فروردین انجام شده هر قطعه سکه طرح جدید قیمت ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خورده است؛ رقمی که به کانال ۴۴ میلیون نزدیک شد.

جدا از اثر اونس طلا، بازار ارز هم تا حدودی هیجانی است و همین امر نوسان سکه را دو چندان کرده است؛ موضوعی که دو روز قبل محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز در گفت و گو با ایلنا بر آن تاکید کرده بود.

نکته مهم این است که این فلز گرانبها در حال حاضر بسیار بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شود. آن طور که شواهد نشان می دهد سکه امامی بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حباب دارد؛ موضوعی که خود، یک رکورد محسوب می شود. فعالان بازار معتقدند که افزایش حباب به خوبی نشان می‌دهد که میزان تقاضا به صورت هیجانی در بازار سکه افزایش پیدا کرده است.

در مورد آینده نوسانات سکه هم پیش بینی ها متفاوت است. در حالی که برخی معتقدند با فروکش کردن اخبار منفی خاورمیانه ورق در بازار طلا و سکه برمی‌گردد، عده ای دیگر به رفتار معامله گران طلا و دلار اشاره دارند و از این رو، نسبت به تداوم نوسان سکه خوشبین هستند.

در مجموع فنی‌های بازار می‌گویند سکه برای امروز دو مرز مهم ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر بالای آن ماندگار شود، احتمال ورود سکه به کانال ۴۴ میلیون تومان بسیار قوی  خواهد شد. با این حال در صورتی که بازارساز سد راه بازیگران افزایشی شود، عقب نشینی سکه به سمت کف کانال۴۳ میلیون تومان و در نهایت مرز ۴۲ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  21