گسترش همکاری های فین تکی مسترکارت و MTN

دو شرکت Mastercard و MTN Group Fintech یک قرارداد چند بازاری امضا کرده اند که از فناوری و قابلیت های Mastercard برای حمایت از جاه طلبی MTN برای تبدیل شدن به بزرگترین پلتفرم فین تک آفریقا برای تجار و مصرف کنندگان استفاده می کند. این به دنبال توافق اخیر مسترکارت و MTN برای سرمایه گذاری اقلیت در گروه MTN Fintech بازوی خدمات مالی دیجیتال بزرگترین اپراتور شبکه تلفن همراه آفریقا است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با داشتن پایگاه کلی 290 میلیون مشترک MTN و 60 میلیون کیف پول ماهانه MoMo (Mobile Money)، این توافق بر 13 بازار در آفریقا از جمله بنین، کامرون، ساحل عاج، اسواتینی، غنا، لیبریا، نیجریه، جمهوری کنگو، جمهوری گینه، رواندا، آفریقای جنوبی، اوگاندا و زامبیا تأثیر خواهد گذاشت.

آفریقا بیش از 1.3 میلیارد نفر جمعیت داشته و تنها حدود 43 درصد از آن ها دارای حساب بانکی هستند و بیش از 90 درصد از تمام پرداخت ها و تراکنش ها از طریق پول نقد انجام می شود. از کل جمعیت 45 درصد دارای حساب پول موبایلی هستند. در طول پنج سال گذشته، Mastercard و MTN برای پشتیبانی از چندین برنامه پول تلفن همراه در سراسر آفریقا به یکدیگر پیوسته اند.

شرکا می ‌گویند که این همکاری به تقویت زیرساخت ‌های محلی برای پرداخت ‌های دیجیتال، پشتیبانی از گسترش بالقوه تراکنش ‌ها در آینده و ایجاد مشارکت مالی از طریق دسترسی به دارایی ‌ها کمک خواهد کرد.

یک کارت همراه Mastercard مجازی و فیزیکی به هر کیف پول MoMo اضافه خواهد شد که به کاربران اجازه می دهد به بیش از 100 میلیون مکان پذیرش در سراسر جهان دسترسی داشته باشند و MTN را قادر می سازد تا در سطح بین المللی گسترش یابد.

مسترکارت با این دسترسی، همچنین می ‌تواند راه‌ حل ‌های امنیت سایبری خود را برای عملیات MTN ارائه کند. این قرارداد به شرکت ‌های کوچک و متوسط با ارائه راه‌ حل ‌های پذیرش پرداخت مانند Mastercard’s SME-in-a-Box، یک راهکار پرداخت کم‌ هزینه به صاحبان کسب ‌و کارهای کوچک عرضه می کند. آن ها به این ترتیب می توانند کسب و کار خود را آنلاین ساخته و طیف وسیعی از پرداخت ‌های دیجیتالی را از مشتریان خود بپذیرند.

علاوه بر این از طریق این مشارکت، مشتریان اکنون دسترسی گسترده ‌تری به خدمات حواله پول از طریق تلفن همراه خواهند داشت؛ چه حواله‌ های داخلی باشد و چه برون مرزی در قاره آفریقا.

منبع: developingtelecoms.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  −    =  33