نکات مهم در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

تا‌به‌حال به فکر این بوده‌اید که اگر صرافی ارز دیجیتال که از آن استفاده می‌کنید هک شود، همه سرمایه‌ خود را از دست خواهید داد؟ هک شدن صرافی Ronin Network که بزرگترین هک تاریخ صرافی‌های کریپتو بود، باعث از دست رفتن سرمایه بسیاری از کاربران آن شد. اخیرا نیز، صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی با مشکلات امنیتی متعددی مواجه شده‌اند که لزوم استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی را بیشتر از قبل کرده است.

در این مقاله به بررسی فاکتور‌های انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها خواهیم پرداخت و راهنمایی‌هایی برای افزایش امنیت سرمایه شما در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی ارائه خواهیم داد.

امنیت؛ مهم‌ترین ویژگی در انتخاب بهترین صرافی ایرانی

صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی متعددی در چند سال گذشته با مشکلات امنیتی مواجه شدند که جدیدترین آن‌ها کوینکس بود، بنابراین بهتر است هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، عامل امنیت را در نظر داشته باشید. در بیشتر موارد، اگر صرافی هک شود یا کارمندی ارزها را سرقت کند، سرمایه کاربران در آن صرافی از دست خواهد رفت و مشخص نیست امکان بازیابی آن فراهم باشد یا خیر.  اکثر صرافی‌ها اطلاعاتی در مورد تمهیدات امنیتی را در وب سایتشان ارائه می‌دهند. در حالی که هیچ صرافی ۱۰۰٪ ایمن نیست و پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها کار آسانی به‌نظر نمی‌رسد، در هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی توجه به این‌که کدام صرافی قدمت و مشتری بیشتر و مشکل امنیتی کمتری داشته است، اهمیت بالایی دارد.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی را انتخاب کنید که برای ورود، خرید و فروش، واریز و برداشت ارز چندین لایه امنیتی مانند کد دو عاملی گوگل، کد بازیابی، و تایید ورود با ارسال کد را داشته باشد. نکته بعدی در انتخاب صرافی این است که هرگز به دنبال بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بدون احراز هویت نباشید، زیرا صرافی‌های ارز دیجیتال بدون نیاز به احراز هویت، امنیت پایینی داشته و چندان قابل اطمینان نیستند و در عین حال بستر خوبی را برای کلاهبرداران حوزه ارز دیجیتال فراهم می‌کنند.

کارمزد؛ فاکتوری مهم در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی با کمترین کارمزد

کارمزد تراکنش‌ها و محاسبه آن در صرافی‌های ارز دیجیتال مختلف، متفاوت بوده و در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی بسیار مهم است. گرفتن کارمزد معاملات و کارمزد برداشت ارز در یک صرافی ارز دیجیتال، مهم‌ترین ابزار درآمدی آن صرافی است. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال، «توکن‌های مبادله» مخصوص به خود را دارند. صرافی‌ها این توکن‌ها را اغلب با هدف پرداخت هزینه‌های معاملاتی با تخفیف به دارندگان آن ارز ایجاد می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، اگر یک کاربر یونی سواپ، ارز یونی سواپ را در کیف پول یونی سواپ خود نگه دارد، احتمالاً هزینه‌های کمتری را پرداخت خواهد کرد، و کارمزد انجام معامله آن‌ها به جای جفت ارزی که با آن معامله می‌کنند به شکل UNI گرفته می‌شود. برخی دیگر فقط برای فروش، کارمزد تراکنش دریافت می‌کنند و اجازه خرید بدون کارمزد را می‌دهند. توصیه می‌شود قبل از فعالیت در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی، درباره کارمزدهای دریافتی آن تحقیق کنید.

میزان نقدینگی؛ عاملی برای سنجش میزان محبوبیت یک صرافی

معامله‌گران برای انجام معامله در زمان و حجم دلخواه به نقدینگی نیاز دارند. به این معنی که یک صرافی باید حجم بالایی از سفارش‌های خرید‌و‌فروش را در هر روز انجام داده و مدیریت کند. برای به‌دست آوردن آن حجم، یک صرافی باید یا تعداد کاربران بالا یا کاربرانی با دارایی بسیار در صرافی خود داشته باشد که مرتبا معامله انجام می‌دهند. اگر صرافی ارز دیجیتال ایرانی فقط مقدار کمی سفارش ثبت شده در روز داشته باشد، شرکای تجاری خود را از دست خواهد داد.

همچنین، وجود نقدینگی در زمان‌هایی که نوسانات یک ارز بالاست، اهمیت بسیاری دارد. وجود نقدینگی کمتر نوسانات را تا حدی تشدید می‌کند که قیمت ارز دیجیتال در آن صرافی افزایش و کاهش چشمگیری را تجربه می‌کند. در نتیجه، در انتخاب بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی به میزان نقدینگی آن توجه داشته باشید. میزان نقدینگی یک صرافی در سایت‌های معتبر بررسی ارز دیجیتال به‌صورت حدودی بیان شده‌اند.

تنوع ارز؛ ویژگی مهم صرافی‌ها برای رقابت با بهترین صرافی‌های خارجی

با وجود هزاران ارز دیجیتال مختلف که دائما به تعداد آنها افزوده می‌شود، هیچ صرافی ارز دیجیتال نمی‌تواند همه جفت ارز‌های ممکن را برای معامله در دسترس قرار دهد. به‌عنوان مثال، اکثر صرافی‌ها کوین‌های محبوبی مانند بیت‌کوین، اتریوم و بایننس کوین را در لیست ارز‌های خود دارند، اما لیست کردن همه ارز‌های دیجیتال موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال ممکن و منطقی نیست؛ زیرا بسیاری از آنها شت کوین بوده و مناسب سرمایه ‌گذاری و معامله نیستند.

به‌طور‌کلی، ارز‌های با ارزش بازار بالا‌تر و و پشتوانه بلاکچینی، احتمال بیشتری برای معامله در صرافی‌های محبوب دارند. سرمایه‌گذارانی که به ارز‌های بدون پشتوانه و کمتر معامله شده علاقه دارند، مجبور به انتخاب صرافی‌های کوچک‌تر با ریسک سرمایه بالا‌تر هستند. یکی از ویژگی‌های بهترین صرافی ایرانی ارز‌های دیجیتال، لیست کردن بیشترین ارز دیجیتال ممکن با حجم بازار و تعداد معامله‌های بالاست. پس، صرف نظر از میزان ریسک پذیری شما، صرافی ارز دیجیتالی ایرانی را انتخاب می کنید که از تمام توکن‌های ارز‌دیجیتال معتبر که قصد خریداری و معامله آن را دارید پشتیبانی کند.

نحوه پشتیبانی؛ یکی از مهم‌ترین ویژ‌گی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

کاربران جدید هر صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای انجام معامله، خرید، فروش، واریز و برداشت ریالی و ارزی سوالاتی دارند که برای پاسخگویی به آنها وجود یک تیم پشتیبانی پاسخگو ضروری است. گاهی اوقات برای پیشگیری از وارد شدن ضرر و زیان مالی، نیاز به وجود سیستم پشتیبانی مشتری فوری وجود دارد. بازار‌های کریپتو به‌سرعت در حال رشد هستند و روز‌های انتظار برای دریافت پاسخ از طرف پشتیبانی مشتری عواقب مالی جبران‌ناپذیری را به آنها وارد خواهد کرد. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران باید حضور تیم پشتیبانی پاسخگو در صرافی ارز دیجیتال ایرانی را در انتخاب آن مدنظر قرار دهند.

محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مانند نوبیتکس، مزایایی مانند امکان واریز و برداشت ریالی، سهولت در انتقال وجوه، سهولت در خرید و فروش رمز‌ارزها و امنیت سرمایه بالا برخوردارند. همچنین، نوبیتکس ارزهای  بسیاری را لیست کرده و امکان انجام معامله را برای تعداد محدودی از ارزها فراهم نموده است. وجود نوسانات قیمتی بالا، مهم‌ترین ضعف صرافی‌های ایرانی است. به علاوه، مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی با صرافی‌های خارجی نشان می‌دهد که این صرافی‌ها تعداد معامله و کاربران کمتری نسبت به رقبای خارجی خود دارند. در نهایت، انتخاب بین صرافی‌های ایرانی و خارجی بستگی به نیازها و ترجیحات شخصی هر فرد دارد.

انجام تحقیقات کامل و مطالعه نظرات کاربران دیگر، مهم‌ترین اقدام قبل از انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

انجام تحقیقات کامل و مطالعه نظرات کاربران دیگر، اقدام بسیار حیاتی و اساسی است که باید قبل از بهترین صرافی های انلاین ایرانی ارز دیجیتال انجام شود. این اقدام به شما کمک می‌کند تا صرافی ارز دیجیتال ایرانی را انتخاب کنید که بیشترین تطبیق را با نیازها و خواسته‌های داشته باشد. همچنین، اطلاعات و تجربیات دیگران به شما برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی از نظر کاربران و در نتیجه به حداقل رساندن مشکلات و چالش های احتمالی با آن صرافی کمک کند. بنابراین، انجام تحقیقات دقیق و مطالعه نظرات کاربران، مهم‌ترین عامل در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  6