مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی تا ۵ سال دیگر هم‌سطح انسان می‌شود

مدیرعامل انویدیا می‌گوید فاصله‌ی چندانی تا هوش مصنوعی انسان‌گونه نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از زومیت،جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در نشستی اقتصادی که در دانشگاه استنفورد برگزار شد گفت که هوش جامع مصنوعی (AGI) در کمتر از پنج سال آینده از راه خواهد رسید.

انویدیا درحال‌حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی برای شرکت‌هایی از جمله OpenAI است. هوانگ به این سؤال پاسخ داد که دستیابی به یکی از اهداف بلند مدت شرکت‌های فناوری برای ساخت کامپیوترهایی که بتوانند مانند انسان فکر کنند، چقدر طول خواهد کشید.

هوانگ گفت که پاسخ، تا حد زیادی به چگونگی تعریف هدف بستگی دارد؛ اگر این تعریف توانایی گذراندن آزمون‌های انسانی باشد، هوش مصنوعی انسان‌گونه به‌زودی از راه خواهد رسید.

در حال حاضر هوش مصنوعی می‌تواند از آزمون‌هایی مثل وکالت سربلند بیرون بیاید اما همچنان در برخی از آزمون‌های تخصصی مثل آزمون متخصصین گوارش یا Gastroenterology شکست می‌خورد. هوانگ می‌گوید در پنج سال آینده، هوش مصنوعی توانایی قبولی در همه‌نوع آزمونی را خواهد داشت.

به گفته‌ی مدیرعامل انویدیا اگر تعاریف دیگری از هوش مصنوعی انسان‌گونه داشته باشیم ممکن است تولد آن بیشتر طول بکشد چرا که دانشمندان هنوز در مورد چگونگی توصیف نحوه‌ی کار ذهن انسان اختلاف نظر دارند.

هوانگ می‌گوید در حال حاضر برای حمایت از گسترش صنعت هوش مصنوعی به کارخانه‌های تراشه‌سازی بیشتری نیاز است اما با گذشت زمان و پیشرفت تراشه‌ها تعداد کمتری از آن‌ها نیاز خواهد بود.

افزایش انفجاری سهام سازنده‌ی کارت گرافیک انویدیا، این برند را به سومین شرکت بزرگ ایالات‌ متحده از نظر ارزش بازار تبدیل کرده است.

هم‌اکنون ارزش انویدیا از تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورها از‌جمله کره‌‌‌ی جنوبی و استرالیا و ترکیه بیشتر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  89  =  99