رشد خیره‌کننده ۳۰ درصدی در یک روز؛ سهام دل با پیشرفت‌های هوش مصنوعی رکورد زد

سهام دل با افزایش بی‌سابقه 30 درصدی به بالاترین حد خود رسید. محرک اصلی این رشد، هوش مصنوعی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیجیاتو،سهام دل با افزایش 30 درصدی به بالاترین سطح در تاریخ خود رسید. سهام این شرکت قبل از بسته‌شدن معاملات روز گذشته در حدود 122.52 دلار در نوسان بود که رکوردی بی‌سابقه محسوب می‌شود. هوش مصنوعی محرک کلیدی این رشد ذکر شده است و این شرکت انتظار دارد که با این فناوری سال قدرتمندی را پیش‌رو داشته باشد. ارزش انویدیا نیز به لطف رونق‌گرفتن هوش مصنوعی، به بالای 2 تریلیون دلار رسید.سهام دل در روز جمعه 1 مارس (11 اسفندماه) طی یک روز با رشد 30 درصدی به بالاترین حد خود رسید. به‌طورکلی سهام این شرکت از سال گذشته میلادی 64 درصد رشد داشته است. برای سه‌ماهه منتهی به 2 فوریه (13 بهمن)، این شرکت 23.32 میلیارد دلار درآمد داشت؛ با آنکه این درآمد 11 درصد نسبت به سه‌ماهه قبلی کاهش داشت، اما همچنان بالاتر از تخمین‌های تحلیلگران (22.15 میلیارد دلار) بود. این گزارش سود تعدیل‌شده هر سهم را 2.20 دلار گزارش کرد که پیش‌بینی‌های 1.72 دلاری را شکست داد.

رکورد سهام دل به‌لطف پیشرفت‌های هوش مصنوعی

«جف کلارک»، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت مدیره در بیانیه‌ای گفت که بهینه‌سازی سرورهای این شرکت با هوش مصنوعی همچنان ادامه دارد؛ همچنین در بخش سفارشات افزایش تقریباً 40 درصدی رخ داده است. این شرکت همچنین افزایش 20 درصدی سود نقدی سالانه خود را 1.78 دلار به‌ازای هر سهم اعلام کرد.

کلارک گفته است که دل به‌تازگی از فرصت‌های هوش مصنوعی استفاده کرده است و در آینده پیشرفت‌های بیشتری خواهد داشت. به گفته او دل به‌طور منحصربه‌فردی این موقعیت را دارد تا مشتریان آن هوش مصنوعی‌های مولد را با عملکرد، هزینه و امنیت بهتری توسعه دهند.

رشد سهام دل، همزمان با افزایش عظیم چند وقت اخیر انویدیا رخ داده است. انویدیا یک روز پس از انتشار گزارش سه‌ماهه خود شاهد جهش 16 درصدی سهامش بود. با افزایش استفاده و توسعه هوش مصنوعی، ارزش بازار این شرکت، از میزان تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورهای جهان بیشتر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  27