پایان بورس امروز ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / غرش نماگرهای تالار شیشه‌ای

شاخص کل ۱.۵ درصد رشد کرد / شاخص هم‌وزن ۱۰ هزار واحد جهش کرد / ارزش معاملات خرد به ۶ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان رسید / حجم معاملات خرد ۱۰.۹ میلیارد برگه سهم شد / ۹۱۱ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت نیوز،نقشه بورس تهران در روز آغازین هفته، یکدست سبز شد. نکته مهم بازار، خروج هزار و 444 میلیارد تومان پول از صندوق‌های درآمد ثابت بود که نشان از عطش خریداران برای ورود به سهام دارد. رشد ارزش معاملات و صعود به کانال 6 هزار میلیاردی با وجود اینکه همچنان رقم پایینی محسوب می‌شود، نشانه مثبت دیگر بازار سرمایه بود. معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که نماگرهای سهامی جهش صعودی را تجربه کردند. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد 31 هزار و 782 واحدی که معادل 1.55 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در ارتفاع دو میلیون و 86 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر نیز قیمت معاملات سهم‌های کوچک و متوسط بازار سهام، صعود خشنودکننده‌ای را پس از منفی‌های متوالی بازار تجربه کردند؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز 10 هزار و 539 واحد که معادل 1.48 درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح 724 هزار و 712 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را 10 میلیارد و 900 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را 6 هزار و 307 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز ورود و خروج پول حقیقی برخلاف روند روز معاملاتی گذشته، در روز جاری، مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 918 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود هزار و 444 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم شستا، فولاد و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و وبملت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

شفارس با افزایش 7 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سدبیر نیز با افت 6.07 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فولاد، خودرو و انرژی تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های فولاد، خودرو و ذوب ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای کارا، لبخند و کمند خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های کرومیت، غگز و وپارس رقم خورد. همچنین زشریف در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد پی پاد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  −    =  70