بهره گیری ۸۵ درصد از ارائه‌دهندگان خدمات مالی از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و زیرشاخه‌های آن، بسیار فراتر از مفاهیم نوآورانه‌ای است که به طور روزمره از آنها استفاده می‌کنیم. هوش مصنوعی امروزه به ابزاری ضروری برای بقا و رشد بانک‌ها و فین‌تک‌ها تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک این فناوری موسسات مالی را قادر می کند تا وظایف خود را از طریق اتوماسیون انجام داده و کلان‌داده‌هایی را که در اختیار دارند، برای بهبود تجربه مشتری، شخصی‌سازی خدمات و محصولات به کار گیرند.
هوش مصنوعی یکی از حوزه‌های گسترده علوم رایانه‌ای است. این فناوری بر ایجاد سیستم‌هایی تمرکز دارد که ماشین‌ها را قادر به انجام وظایفی می‌کند که معمولا به هوش انسانی نیاز دارند. نکته مهم این است که واژه «هوش مصنوعی» بسیار فراتر از چند برنامه جذاب است.
یادگیری ماشینی، زیرمجموعه‌ای از هوش مصنوعی است و شامل الگوریتم‌هایی می‌شود که به رایانه‌ها اجازه می‌دهد از داده‌ها یاد بگیرند، الگوهای پیچیده را تشخیص دهند و تصمیم‌گیری آگاهانه و حتی قابل پیش‌بینی داشته باشند. در ترکیب با سایر فناوری‌های قدرتمند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی پرکاربردترین نمونه‌‌های مدرن استفاده از هوش مصنوعی مانند نرم‌افزار تشخیص چهره و موتورهای تحلیل پیش‌بینی‌کننده را تقویت می‌کند.
هوش مصنوعی مولد یکی از زیرشاخه‌های اصلی هوش مصنوعی است که تخصص آن در تولید داده‌هایی جدید به مانند، داده‌هایی است که براساس آن آموزش دیده است. این فناوری به ویژه برای پردازش زبان طبیعی (NLP) شهرت دارد که می‌تواند فناوری چت‌بات‌ها فوق‌العاده شبیه به انسان را تقویت ‌کند که نمونه بارز آن ChatGPT است.

براساس اعلام مرکز تامین مالی کمبریج:

  • 85 درصد از ارائه‌دهندگان خدمات مالی در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.
  • 77 درصد از آنها باور دارند که هوش مصنوعی در 2 سال آینده برای کسب‌وکارشان ضروری است.
  • 52 درصد از آنها محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی ویژه خود را راه‌اندازی کرده‌اند.
  • 50 درصد هوش مصنوعی را یک تهدید رقابتی می‌دانند.

منبع: سی‌پرایم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1