جهش خیره‌کننده سرمایه‌گذاری سنگاپور در هوش‌مصنوعی

شرکت مشاوره «کی.ام.پی.جی KMPG» اعلام کرد که با وجود رکود جهانی در سرمایه‌گذاری‌های فین‌تکی، سنگاپور شاهد افزایش خیر‌کننده 77 درصدی سرمایه‌گذاری در حوزه هوش‌مصنوعی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک نبض فین‌تک شرکت مشاوره «کی.پی.ام.جی KPMG» نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری سنگاپور در حوزه هوش مصنوعی در نیمه دوم سال 2023 به رقم قابل توجه 333 میلیون و 13 هزار دلار آمریکا رسیده که در مقایسه با سرمایه‌گذاری 148 میلیون و 8 هزار دلاری این کشور در نیمه نخست سال گذشته میلادی، رشدی 77 درصدی داشته است.
براین اساس، شرکت‌های فین‌تکی سنگاپور در مجموع در سال 2023 بیش از 481 میلیون دلار در قالب 24 قرارداد مختلف در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
این گزارش نشان می‌دهد که شرکت‌های سنگاپوری به سرعت در حال سرمایه‌گذاری در طرح‌های نوآورانه به منظور تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی هستند تا مزیت رقابتی خود را در مقایسه با سایر شرکت‌ها افزایش دهند.
در مقیاس وسیع‌تر، در سال 2023 بخش فین‌تک در سنگاپور سرمایه‌ای بیش از 2.2 میلیارد دلار جذب کرد که شامل ادغام‌ها و تملک‌ها (M&A)، سهام خصوصی و معاملات سرمایه‌گذاری خطرپذیر بود.
با این حال این رقم در مقایسه با رقم 4.4 میلیارد دلاری سال 2022، کاهشی چشمگیر را نشان می‌دهد. تعداد قراردادهای سرمایه‌گذاری فین‌تکی نیز در این کشور کاهشی 189 فقره‌ای را نشان می‌دهد.
این روند نزولی به ویژه در نیمه دوم سال 2023، با کاهش 64 درصدی تامین مالی، از 1.46 میلیارد دلار در قالب 102 معامله به 747 میلیون دلار در قالب 87 معامله، مشهود بود.
با وجود رکود گسترده در بخش فین‌تک در سطح جهانی، سنگاپور یکی از کشورهای پیشرو در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده و 21 درصد از کل معاملات فین‌تک در این منطقه را به خود اختصاص داده است. این موضوع باعث شد تا شهرت سنگاپور به عنوان هاب فین‌تک در آسیا تقویت شود.
سال 2023 همچنین شاهد برخی از معاملات مهم فین‌تکی در سنگاپور بود به نحوی که در جریان قرارداد سرمایه‌گذاری خطرپذیر با بانک دیجیتال «آنکس Anex» با جذب 359 میلیون دلار، در صدر جذب سرمایه‌گذاری‌ها قرار گرفت. یا در قراردادی مشابه اینشورتک «بولتک» 246 میلیون دلار جذب سرمایه داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =