پیش بینی قیمت دلار ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد؟

قیمت دلار در شروع هفته چهارم بهمن با عقب‌نشینی از نیمه کریدور ۵۰ هزار تومانی به پله چهارم کریدور برگشت. معامله‌گران، تعطیلی روز یکشنبه را دلیل کم‌رمقی معاملات دلار می‌دانند که البته به کمک بازارساز هم آمد. علاوه بر دلار سایر ارزها نیز روز شنبه در روند کاهشی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار روز شنبه روند کاهشی ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومانی داشت و با این مقدار افت قیمت به کانال چهارم کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت. روز شنبه ۲۱ بهمن بین دو روز تعطیل قرار داشت و همین موضوع مبادلات بازار ارز را به حداقل رساند و خریدار خاصی در بازار وجود نداشت.

کارشناسان اقتصادی با توجه به سقف‌زنی قیمت دلار در هفته‌ اول بهمن که به کریدور ۶۰ هزار تومانی نزدیک شد، انتظار اصلاح قیمت را داشتند. این اتفاق رخ داد و دلار محدوده قیمتی ۵۴ تا ۵۵ هزار تومانی را به‌عنوان کف جدید شناسایی کرد. بنابراین برای هفته اخیر نیز بازاری رنج برای دلار و نوسان قیمت بین پله‌های چهار و ۶ کریدور ۵۰ هزار تومانی انتظار می‌رود.

به نظر می‌رسد عقب‌نشینی قیمت‌ها از مرزهای مقاومتی حاکی از حضور پررنگ بازارساز برای فریز قیمت دلار است و این سیاست در صورتی که تنش در منطقه خاورمیانه تشدید نشود ادامه خواهد داشت.

قیمت ارز کاهشی شد

گفتنی است روند قیمت در بازارهای مالی  روز ‌شنبه ۲۱ بهمن در بیشتر ارزها کاهشی بود. درهم در کانال ۱۵ هزار تومانی عقب‌نشینی کرد و با کاهش ۷۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۱۳۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن قیمت تتر ۳۰۰ تومان کاهش داشت و روی رقم ۵۴ هزار و ۹۰۰ تومانی قرار گرفت. پوند انگلیس با کاهش ۴۴۰ تومانی  به پله پایانی کانال ۶۰ هزار تومانی برگشت. این اسکناس با رقم ۶۹ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. قیمت یورو در اولین روز هفته افت قیمت ۴۰۰ تومانی داشت و به قیمت ۵۹ هزار و ۴۸۰ تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =