مدیرعامل موزیلا از سمت خود کناره‌گیری کرد

فایرفاکس که ۲۰ سال پیش برای به‌چالش‌کشیدن تسلط اینترنت اکسپلورر راه‌اندازی شده بود و زمانی بیش از ۳۰ درصد بازار مرورگر‌های جهانی را به خود اختصاص داده بود، اکنون با چالش و رقیب بزرگی به نام گوگل کروم روبه‌روست که باعث شده سهم فایرفاکس کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،شرکت موزیلا که مرورگر متن‌باز فایرفاکس را مدیریت می‌کند، رسماً کناره‌گیری «میچل بیکر» از سمت مدیرعاملی را اعلام کرد.
بیکر که یکی از پیشگامان سیلیکون‌ولی و همچنین از بنیان‌گذاران پروژه موزیلا است، در بیانیه این شرکت توضیح می‌دهد که به تصمیم خودش کناره‌گیری کرده و گفت که هدف این حرکت احساس ضرورت نسبت به وضعیت فعلی اینترنت و اعتماد عمومی بوده است. بیکر توضیح می‌دهد که می‌خواهد توجه بیشتری را به‌سمت سیاست‌ها، محصولات و فرایند‌ها معطوف کند تا مدل‌های کسب‌وکار این شرکت را به چالش بکشد. او از سال ۲۰۲۰ به‌عنوان مدیرعامل موزیلا مشغول به کار بوده است.
چمبرز که به‌عنوان مدیرعامل موقت انتخاب شده است نیز می‌گوید که قصد دارد روی ساخت محصولات جدیدی تمرکز کند که نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را برطرف می‌کند و درهمین‌حال به‌دنبال یک مدیرعامل تمام‌وقت است.
او همچنین اشاره می‌کند که به‌دنبال سمت مدیرعامل دائم نیست، زیرا قصد دارد اواخر امسال به دلایل خانوادگی به استرالیا برگردد.
این تصمیمات درحالی گرفته شده‌اند که موزیلا چاره‌ای جز بازنگری نقش خود در دنیای تحت سلطه غول‌های فناوری و هوش مصنوعی ندارد. فایرفاکس که ۲۰ سال پیش برای به‌چالش‌کشیدن تسلط اینترنت اکسپلورر راه‌اندازی شده بود و زمانی بیش از ۳۰ درصد بازار مرورگر‌های جهانی را به خود اختصاص داده بود، اکنون با چالش و رقیب بزرگی به نام گوگل کروم روبه‌روست که باعث شده سهم فایرفاکس کاهش پیدا کند.
موزیلا این ماه از سرویس مانیتور پلاس رونمایی کرد که به‌طور خودکار به‌دنبال اطلاعات شما در منابع آنلاین، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا اپ‌ها و ترکر‌های مرورگرها، می‌گردد و اقدام به حذف آن‌ها می‌کند.

«لورا چمبرز»، یکی از اعضای هیئت‌مدیره موزیلا و کارآفرین باتجربه PayPal و Airbnb به‌عنوان مدیرعامل موقت موزیلا انتخاب شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  33  =  41