پیش‌بینی آرتور هیز از افزایش تورم و سقوط بیت‌کوین تا ۳۰‌هزار دلار

مدیرعامل سابق یک صرافی ارز دیجیتال از سقوط قیمت بیت کوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از میهن بلاک‌چین، آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیرعامل سابق صرافی BitMEX، اظهار کرده‌است؛ قیمت بیت‌کوین به‌خاطر شرایط متلاطم اقتصاد ایالات‌متحده و جهان به ۳۵‌ هزار دلار یا حتی پایین‌تر از آن می‌رسد.

وی که قبلا ریزش قیمت بیت‌کوین را پیش‌بینی کرده‌بود، گفته است؛ فکر نمی‌کردم این‌قدر زود اتفاق بیفتد. به نقل از کوین‌تلگراف، بیت‌کوین همچنان ۷۵‌درصد از رشد خود در سال‌۲۰۲۳ را حفظ کرده، اما در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ با فاکتورهای نزولی زیادی مواجه شده‌است.

هیز، با انتشار پستی این فاکتورها را در ۳ بخش مهم دسته‌بندی کرده‌است: درگیری‌ها در دریای سرخ و تاثیر آن بر کشتیرانی جهانی، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و سیاست‌های فدرال‌رزرو.

اولین مورد به‌طور غیرمستقیم روی تورم تاثیر می‌گذارد. علاوه‌بر این، دارایی‌های پرریسک مثل رمزارزها امیدوارند سیاست‌های فدرال‌رزرو از ماه مارس (اسفند) تغییر کند و با کاهش نرخ بهره، به‌دنبال تزریق نقدینگی جدید به این بازارها هستند. با این حال، افزایش هزینه حمل‌ونقل می‌تواند به‌معنای افزایش قیمت‌ها در اواخر سال‌۲۰۲۴ باشد؛ یعنی همان چیزی که فدرال‌رزرو و جروم پاول (Jerome Powell)، می‌خواهند کاهش یابد.

هیز تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی و ژئوپلیتیکی، رشد هزینه‌های حمل‌ونقل می‌تواند تورم را در سه‌ماهه سوم و چهارم سال‌جاری افزایش دهد. از آنجاکه پاول بدون‌شک از این مسائل آگاه است، هر کاری که از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد تا درباره کاهش نرخ بهره (بدون نیاز به کاهش واقعی آن) اغراق کند. افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل می‌تواند موجب افزایش ملایم نرخ تورم شود، اما با کاهش نرخ بهره و اجرای سیاست‌های تسهیل کمی (QE) افزایش نرخ بهره خیلی بیشتر تشدید خواهد شد. بازار هنوز این واقعیت را درک نمی‌کند، اما بیت‌کوین آن را زودتر درک کرده‌است.

هیز در جمله آخر خود سعی کرده است به‌قدرت بخش بانکداری آمریکا اشاره کند.

از زمان سقوط بعضی از بانک‌های آمریکایی در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱)، دولت آمریکا با راه‌اندازی برنامه تامین مالی مدت دار بانکی (BTFP) سعی کرده از آن‌ها حمایت کند، اما این طرح به انتهای خود نزدیک شده‌است (۱۲ مارس).

هیز معتقد است هر چند مشکلات مالی بانک‌ها هنوز حل نشده‌است، اما از نظر سیاسی تمایلی به تمدید آن وجود ندارد، با این‌حال این مساله و همچنین نقدینگی آمریکا به جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه داری آمریکا، بستگی دارد.

هیز ادامه داد: تنها چیزی که بر مبارزه با تورم غلبه می‌کند، یک بحران مالی است. به همین خاطر برای کاهش نرخ بهره، کاهش سیاست‌های سختگیرانه فعلی و اجرای احتمالی سیاست‌های QE که بازار معتقد است در ماه مارس (اسفند) آغاز می‌شود، ابتدا نیاز داریم که چند بانک با تمدیدنشدن BTFP ورشکست شوند.

طبق گفته‌های هیز، بیت‌کوین به‌خاطر آشفتگی‌های مربوط به نقدینگی، طرح BTFP همراه با ریسک ژئوپلیتیکی شرایط سختی دارد و ۲۰‌ درصد اصلاح قیمت آن تازه اول راه است و حکم نوک کوه یخ را دارد.

وی ادامه داده‌است: بیت‌کوین با ۳۰‌ درصد اصلاح از سقف ۴۸‌ هزار دلاری بعد از تایید ETF‌های اسپات، به ۳۳‌ هزار و ۶۰۰ دلار می‌رسد. من فکر می‌کنم بیت‌کوین حمایت خوبی در محدوده بین ۳۰‌ هزار دلار تا ۳۵‌ هزار دلار دارد؛ به همین خاطر قراردادهای پوت با قیمت اعمال ۳۵‌ هزار دلار با تاریخ انقضای ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) خریداری کرده‌ام.

هیز معتقد است قیمت‌های زیر ۳۵‌ هزار دلار فرصت خرید خوبی هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  6  =