پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ دی ۱۴۰۲ / سرپیچی بازار طلا از فاکتورهای اساسی

قیمت طلا و سکه در هفته پایانی دی به واسطه عرضه حضوری شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز ایران ریتم یک‌دستی نداشت. این بازار با روند افزایشی دلار و انس جهانی طلا همراهی نکرد. در مدت یادشده سکه بازدهی منفی داشت و ترجیح معامله‌گران به خرید شمش طلای دولتی بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در هفته آخر دی روند متوازنی نداشت. طلا با بازدهی مثبت و سکه با بازدهی منفی بسته شدند. این در حالی بود که قیمت دلار در هفته پایانی دی بیشترین رشد بازدهی را از ابتدای سال داشت و قیمت انس جهانی نیز افزایشی بود.

معامله‌گران ریتم ناکوک بازار طلا را به واسطه آغاز فروش حضوری شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز ایران از روز چهارشنبه و سرازیر شدن پول‌ها برای وجه‌الضمان، جهت شرکت در این حراج عنوان کردند.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند اگر در روزهای آینده قیمت سکه روند کاهشی داشته باشد، منطقه ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی  محدوده مناسبی برای ورود پلکانی به بازار است؛ که سودهای بزرگی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد. آنها در خصوص انس جهانی طلا به عدم شکستن سقف ۲۰۷۰ دلاری اشاره می‌کنند و می‌گویند، اگر قیمت به زیر محدوده ۲۰۱۱ دلاری برگردد، انس جهانی قابلیت برگشت تا منطقه ۱۹۸۰ دلاری را نیز دارد. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی افزایش ۱۳ دلاری دارد و با قیمت ۲۰۳۴ دلاری معامله می‌شود.

روند نامتوازن قیمت در خانواده سکه‌ها

قیمت در خانواده سکه‌ها در آخرین روز از هفته پایانی دی روند متوازنی نداشت. قیمت سکه امامی با ۱۳۵ هزار تومان کاهش به قیمت ۳۱ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی در سطح ۲۸  میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی قرار گرفت.

قیمت نیم‌سکه و ربع‌ سکه در آخرین معامله روز پنجشنبه، هر یک افزایش ۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۹۰ و ۱۰ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی با رقم ۶ میلیون و پنج هزار تومانی معامله شد و افزایش پنج هزار تومانی داشت.

قیمت طلا بیست و هشتم دی کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۱ میلیون ۷۲۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان ارزان شد و به رقم دو میلیون و ۶۹۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۶۵۸ هزار تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  1  =