پیش بینی قیمت دلار ۲۰ دی ۱۴۰۲ / روند صعودی دلار شکل گرفت؟

قیمت دلار در چهارمین روز هفته آرایش صعودی گرفت و یک کانال پیشروی کرد. کارشناسان اقتصادی، اخبار را در روند شکل‌گیری دلار موثر می‌دانند. بازیگران بازار معتقدند، از دست رفتن توافق ایران و آمریکا، در پی جنگ خاورمیانه بر قیمت دلار موثر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز،‌ قیمت دلار در حالی روز سه‌شنبه را با گپ مثبت شروع کرد که روند اخبار حاکی از آرامش اوضاع سیاسی بود، اما توجه معامله‌گران به برخی تحلیل‌ها در خصوص از دست رفتن روابط پشت‌ پرده ایران و آمریکا جلب شد و روند قیمت دلار را صعودی کرد. به این ترتیب، در سومین روز هفته، دلار رشد ۳۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد.

در روزهای اخیر سیدحسین موسویان، دیپلمات پیشین و تحلیلگر ارشد سیاست خارجی در «میدل ایست آی» اطلاعاتی درباره آخرین تحولات رابطه ایران و آمریکا ارائه کرده است. وی شروع درگیری در منطقه خاورمیانه را پایان روابط پشت‌پرده ایران و آمریکا عنوان کرده است.

موسویان ‌ گفته است: «در ماه می 2018، در زمانی که ایران به مدت سه سال در حال اجرای کامل برجام بود، ترامپ از برجام خارج شد و با اتخاذ سیاست «فشارحداکثری»، تحریم‌های گسترده اقتصادی، سیاسی و نظامی علیه ایران اعمال کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هم اعلام کرد که او ترامپ را وادار به خروج از برجام کرد.»

برجام مرد؛ ۶ میلیارد دلار بلوکه شد!

وی با تاکید بر اینکه بایدن از ابتدای ریاست جمهوری خود قصد احیای برجام را داشت که نهایتا موفق نشد، اظهار کرده است: «آمریکا و ایران با میانجیگری قطر و عمان به یک توافق موقت دست یافتند. براساس توافق قرار شد: پنج زندانی بین ایران و آمریکا مبادله شوند، آمریکا شش میلیارد دلار وجوه بلوکه شده ایران را آزاد و به قطر منتقل شود، تقابلات منطقه‌ای دو کشور متوقف شود، ایران غنی‌سازی بالاتر از 60 درصد انجام ندهد، ایران با آژانس بین المللی انرژی تمی همکاری بیشتری داشته باشد، آمریکا مانع صادرات نفت ایران نشود، وجوه بلوکه‌شده ایران درعراق به تدریج آزاد شود.»

گفتنی است موضوعات که این دیپلمات پیشین به آن اشاره کرد در هر برهه‌ای مانند اهرمی، قیمت دلار را  مهار کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  9  =  1