پرداخت ۶۱۰ هزار فقره وام ازدواج تا ۲۷ آذر/ انتشار آمارها از همیشه ناقص‌تر بود

طبق جدیدترین آمارهای بانک مرکزی، شبکه بانکی از ابتدای سال تا روز 27 آذر ماه، 124.5 هزار میلیارد تومان وام ازدواج و 34 هزار میلیارد تومان وام فرزندآوری پرداخت کرده‌اند.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، بانک مرکزی جدیدترین آمار و ارقام مربوط به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تا پایان روز 27 آذر ماه را این بار نه از طریق وبسایت رسمی خود، بلکه از طریق خبرگزاری ایبنا که وابسته به بانک مرکزی است، منتشر کرده است. گزارشی که در ادامه روند ماه‌های اخیر بانک مرکزی، از همیشه ناقص‌تر بوده و جزئیاتی در زمینه پرداخت این وام‌های قرض‌الحسنه را افشا نکرده است.

این درحالیست که بانک مرکزی که پیش‌تر به طور ماهانه آمار پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری را منتشر می‌کرد، از چند ماه گذشته انتشار جزئیات این آمارها را متوقف کرده است. به طوری که آخرین گزارش بانک مرکزی از داده‌های کامل وام ازدواج مربوط به شهریور ماه و آخرین گزارش وام فرزندآوری مربوط به مهر ماه امسال است.

پرداخت 20 هزار فقره وام ازدواج در هشت روز

طبق جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی، شبکه بانکی کشور از ابتدای سال جاری تا پایان 27 آذر ماه، به بیش از 610 هزار نفر از متقاضیان وام ازدواج، 124 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

مقایسه این ارقام با آخرین آمارهایی که پیش از این منتشر شده بود، نشان می‌دهد که بانک‌ها از روز 19 آذر ماه تا 27 این ماه، بیش از 20 هزار وام ازدواج پرداخت کرده‌اند که رقم این وام‌ها به حدود چهار هزار و 500 میلیارد تومان می‌رسد.

این آمار در حالی منتشر شده است که بانک مرکزی، نه از تعداد افراد در صف دریافت وام اطلاعاتی منتشر کرده و نه به تغییرات تعداد و مبلغ پرداخت تسهیلات ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره‌ای کرده است.

از وام فرزندآوری چه خبر؟

بخش دیگری از گزارش بانک مرکزی مربوط به داده‌های پرداخت تسهیلات فرزندآوری است. بر این اساس، بانک‌ها از 19 تا 27 آذر ماه سال جاری، 1.4 هزار میلیارد وام فرزندآوری به بیش از 30 هزار نفر پرداخت کرده‌اند.

به این ترتیب، از ابتدای سال جاری تا روز 27 آذر ماه، 560 هزار نفر موفق شده‌اند که در مجموع 34 هزار میلیارد تومان از بانک‌ها تسهیلات فرزندآوری دریافت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  59  =  63