لحظه شماری برای روز سرنوشت ساز بازار کریپتو

بازار کریپتو در انتظار تصمیم‌گیری سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره صندوق‌های قابل معامله بیت کوین است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فردای اقتصاد – چندین سال است بازار کریپتو در  انتظار تصمیم‌گیری سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در زمینه ثبت صندوق‌های قابل معامله (ETF) کریپتو است و حالا همه منتظر رسیدن ۲۰ دی ( ۱۰ ژانویه ) هستند، روزی که قرار است تصمیم نهایی درباره برخی صندوق‌های ETF کریپتو اعلام شود.

تحلیل‌گران انتظار دارند خبر پذیرش این صندوق‌ها تاثیرات مهمی در بازار رمزارزها داشته باشد ولی پیش بینی احتمال پذیرش این صندوق‌ها دشوار است.

یکی از تحلیلگران بلومبرگ معتقد است  که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا ممکن است، تمام ۱۲ درخواست راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس(ETF) بیت‌کوین را تا این تاریخ – ۲۰ دی – تایید کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد انتظار می‌رود بیتکوین با رشد قیمتی قابل توجهی روبه رو شود و همین موضوع سرمایه‌گذاران را نسبت به به اخبار تایید صندوق‌های سرمایه گذاری بیت‌کوین حساس کرده‌ است .

 

درگیری‌های کمیسیون با ثبت صندوق‌های کریپتو

امروزه بعضی کشورها مانند کانادا سال‌هاست این ابزار مالی را که به مشروعیت بخشیدن به جهان کریپتو بسیار کمک می‌کند در دسترس سرمایه‌گذاران قرار داده‌اند. اما در آمریکا رگولاتور بورس بارها با تقاضاهای ایجاد این صندوق‌ها مخالفت کرده است.در همین حال کوین تلگراف به نقل از یک منبع مطلع  اعلام کرده که سازمان بورس و اوراق‌بهادار امریکا در حال بررسی «مسائل فنی کلیدی» مرتبط با صرافی‌های آمریکایی است که سهام صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین را عرضه خواهند کرد.

گری جنسلر رییس کمیسیون اوراق بهادار و بورس عمومی آمریکا، در تازه‌ترین اظهار نظر مبهمی را درباره ثبت این صندوق‌ها بیان کرده است. جنسلر  که پیش از این مخالف ثبت این صندوق‌ها بود، چهارشنبه هفته گذشته در گفت وگو با شبکه سی ان بی سی( CNBC) در موضع متعادل‌تری گفته که تصمیم دادگاه درباره درخواست ثبت صندوق شرکت گری اسکیل(Grayscale)  باعث شده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نگاه جدیدی به صندوق های معاملاتی بیت کوین داشته باشد.

ردیابی تبادلات، چالش اصلی رگولاتور

یکی ازعلت‌های اصلی مخالفت سازمان بورس و اوراق‌بهادار آمریکا برای پذیرش صندوق‌های قابل معامله‌ بیت‌کوین، مشکل ردیابی این تبادلات است. با توجه به تمرکز بر مدل ردیابی در جلسات بین کمیسیون اوراق بهادار آمریکا و صندوق‌های معاملاتی، تصمیم گیری برای مسئله ثبت یا رد این صندوق‌ها به تاریخ ۱۰ ژانویه موکول شده است.

 بلک راک یکی از شرکت‌های مشهور خدمات مالی  نیز در راستای حل مسئله‌ی ردیابی این معاملات راه حل‌هایی را به SEC ارائه کرده که  درصورت اعمال این مدل، ضمن کاهش هزینه‌های معاملاتی، برخی از خطرات احتمالی نیزاز دوش سرمایه‌گذاران کنار خواهد رفت.

 در چند هفته اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد زمان تایید صندوق‌های قابل معامله بیت کوین به وجود آمده و  شرکت‌های زیادی مثل بلک راک و فیدلی به لیست عرضه کنندگان این صندوق‌های سرمایه‌گذاری اضافه شده‌اند. رفتار این شرکت ها موجب شده امیدها نسبت به تایید این صندوق‌ها افزایش یابد.

علت اهمیت صندوق‌های قابل معامله

تایید صندوق‌های قابل‌معامله در بورس آمریکا دسترسی به راه‌های سرمایه‌گذاری در بیت کوین را تسهیل می‌کند و به شکلی نشان‌گر به رسمیت‌ شناخته شدن کریپتو توسط یکی از مهمترین بازارهای مالی جهان است..

 بیت‌کوین در حال تقویت خود به عنوان یک دارایی قانونی است و ثبت صندوق‌های قابل معامله بستری امن و قانونی را برای اشخاصی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این کلاس دارایی دارند، فراهم می کند. این صندوق‌ها به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا بدون مالکیت یا مدیریت مستقیم بیت کوین ،از نوسانات قیمت آن سود کسب کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  +    =  47