قیمت طلا و سکه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / رشد قیمت در بازار بی‌جان طلا

قیمت طلا و سکه در هفته گذشته حول بازار جهانی طلا چرخید و بازدهی مثبتی را ثبت کرد. اما معامله گران بازار طلا همچنان از رکود تقاضا در این بازار صحبت می کنند. به نظر می رسد علاوه بر تاثیر روند خنثی دلار بر بازار طلا، رکود تقاضا نیز مانع از شکل گیری روند صعودی در این بازار شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت نیوز قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با بازدهی مثبت به پایان رسید. اگرچه دلار همچنان بازیگری فعال در بازار طلا است، اما روند رکودی تقاضا بر ضعف بازار افزوده است.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته افزایش و کاهش داشته است. بازار طلا با تحرکات مثبتی در قیمت جهانی طلا همراه بود، اما سد انجماد قیمت دلار مانع از رشد قیمت در بازار طلا مطابق با قیمت جهانی طلا شد.

تحليلگران اقتصادي حد بالايي ۲۹ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان و پايين ۲۸ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان را حد بالا و پايين قيمت سكه امامي مي دانند.

آیا سکه امامی از محدوده مقاومت عبور خواهد کرد؟

روز پنجشنبه ۲۳ آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۵۰۰ هزار تومان افزایش به ۲۹ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان رسید. سکه بهار با ۱۱۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان معامله شد.

در آخرین معامله هفته گذشته قیمت نیم و ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت. این قطعات به ترتیب با قیمت های ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با ۵۰ هزار تومان افزایش پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

روند نزولی حباب سکه در رشد قیمت

قیمت طلا نیز روز پنجشنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۴۰ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۰ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۴۹ هزار تومان رسید.

هفته گذشته حباب سکه برخلاف رشد قیمت ارزش خود را از دست داد. حباب سکه امامی ۱۲۰ هزار تومان، سکه بهار ۱۰۱ هزار تومان، نیم سکه ۱۱۷ هزار تومان، ربع سکه ۲۵ هزار تومان و سکه گرمی ۱۶ هزار تومان کاهش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  −  37  =