قیمت طلا و سکه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / سکه امامی از رشد قیمت جا ماند

قیمت طلا و سکه دیروز افزایش یافت؛ اما سکه امامی تنها قطعه ای بود که از جهش قیمت جان سالم به در برد و با کاهش محدودی مواجه شد. بازار طلا با رشد اقتصاد جهانی افزایش یافت، اما معامله گران عامل تقاضا را مانعی برای روند صعودی این بازار می دانند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت نیوز روز گذشته قیمت طلا و سکه در حالی افزایش یافت که قیمت جهانی طلا در مسیر صعودی قرار گرفت و بازار داخلی را نیز با خود همراه کرد. دیروز قیمت سکه امامی بر خلاف سایر قطعات کاهش یافت و به کف کانال ۲۹ میلیون تومان رسید.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

معامله گران بازار فلز طلا رکود تقاضا را عامل اصلی رکود در این بازار می دانند و معتقدند این امر واحدهای تولیدی طلا را در وضعیت نامطلوبی قرار داده است. آنها همچنین این رکود را ادامه دار می دانند و می گویند مردم همچنان منتظر کاهش قیمت نباشند و با توجه به ثبات چند ماهه احتمال افت قیمت بسیار کم است.

لازم به ذکر است قیمت جهانی طلا در حال افزایش است و در زمان نگارش این مقاله با هشت دلار افزایش نسبت به قیمت سال ۸۸ معامله می شود.

گرمای سکه از ابتدای هفته

دیروز قیمت نیم و ربع سکه ۵۰ هزار تومان افزایش یافت. این قطعات به ترتیب با قیمت های ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی از ابتدای هفته تغییری نکرده و روی پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

حباب سکه با قیمت در تعادل بود

قیمت طلا نیز روز گذشته افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۵۲ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۱ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۱۶ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه نسبت به تحولات قیمت بود. حباب سکه امامی و گرامی به ترتیب ۶۶ هزار تومان و ۶ هزار تومان کاهش را ثبت کردند. همچنین در بهار حباب سکه ۱۸۷ هزار تومان، نیم سکه ۴۱ هزار تومان و ربع سکه ۴۶ هزار تومان رشد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  7  =