فصل تغییرات در صنعت بیمه فرا رسیده است/تخصصی شدن شرکت های بیمه یک ضرورت است

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی کاریزما در استیج سخنکده متن:

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی کاریزما با بیان اینکه فصل تغییرات در صنعت بیمه فرا رسیده است، تخصصی شدن شرکت های بیمه را یک ضرورت مفید دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عباس اسلامی در حاشیه سی امین همایش ملی بیمه و توسعه و با حضور در استیج سخنکده متن اظهار داشت: شرکت بیمه کاریزما سومین شرکت تخصصی در بیمه‌های زندگی است و البته شرکت‌های دیگری هم در حوزه‌های تخصصی در حال ورود به بازار هستند. واقعیت این است که اگر بخواهیم رفتارهای بازارها را به صورت مستقل از صنعت بیمه تحلیل کنیم، بازارها به سمت تخصصی شدن رفته‌اند و این توقع در دنیا به وجود آمده که مردم علاقمند هستند از حوزه‌های تخصصی نیازهای خود را برطرف کنند.

اسلامی با بیان اینکه امروزه در دنیا بیمه‌های زندگی، دامنه گسترده‌ای از خدمات را دربرمی گیرد، گفت: انتظار می‌رود شرکت‌ها با این محصولات متنوع و جذب کارشناسان متخصص، خدمات تخصصی به مردم ارایه بدهند و ما نیز برای اینکه بتوانیم چشم اندازی برای خودمان تعریف کنیم، باید چنین توقعی را در جامعه ایجاد کنیم یا چنین نیازهایی را برنامه‌ریزی کنیم. به عبارت دیگر به مردم بگوییم که این شرکت، مجموعه‌ای از محصولات بیمه ای به صورت تخصصی را دارد و کارشناسان خاصی برای این موضوع تربیت کرده است.

وی در ادامه افزود: طبیعتا در شرکت‌های تخصصی به شعبی خواهیم رسید که در بیمه‌های زندگی واقعا حرفه ای هستند و این در حالی است که یک شرکت هر اندازه که بدنه کارشناسی کار بلد در اختیار داشته باشد، می تواند پاسخگویی به مشتریان را تقویت و رضایت مشتریان را جلب کند؛ بنابراین تخصصی شدن شرکت ها و رشته های بیمه ای می‌تواند حرکت بسیار مفیدی باشد.

زمان کامل کردن محصولات فرا رسیده است

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی کاریزما در پاسخ به اینکه چه توصیه‌ای برای بیمه مرکزی و متقاضیان بیمه‌های تخصصی دارد، گفت: ما در حوزه رگولاتوری باید به این باور برسیم که فصل تغییرات فرا رسیده است؛ تغییرات نه به این عنوان که بگوییم تحولات در دهه های 70 و ۸۰ کم بوده است بلکه خوشبختانه باید این باور در بیمه مرکزی ایجاد شود که زمان کامل کردن محصولات فرا رسیده است که البته این اتفاق رخ داده است.

اسلامی در ادامه افزود: در واقع باید فضا را برای ورود محصولات جدیدی که می‌خواهد در بازار سرمایه ارایه شود، باز کنیم تا بتوان از منافع بیمه گذاران حمایت بیشتری کرد و شفافیت بیشتری داشته باشد و سود و زیان مشتریان بیمه های زندگی را در بورس و بازار سرمایه ببینیم و نه در پستوی یک شرکت بیمه ای.

شرکت ها در بستر دیجیتال درک درستی از بیزینس داشته باشد

وی در خصوص توصیه به متقاضیان بیمه‌های تخصصی عنوان کرد: بیمه‌های زندگی بیمه‌های بلند مدتی هستند و به طور متداول ما بیمه نامه را برای ۳۰ سال می‌فروشیم. زیرساخت شرکت‌ها برای ورود به بازار بسیار مهم است و در بحث زیرساخت ها، حداقل یک شرکت بیمه باید چهار تا پنج سال متمرکز بر تجهیز زیرساخت، تجهیز محصولات، تربیت کارشناس و طراحی فرآیندها باشد. در حال حاضر توقع مردم هم این است که  خدمات بیمه ای را در خانه و از طریق گوشی همراه خود دریافت کنند.

اسلامی در ادامه تاکید کرد: بنابراین باید یک شرکت بیمه ای قبل از راه اندازی، در بستر دیجیتال درک درستی از بیزینس داشته باشد تا در آینده بین تیم اجرایی و حوزه تصمیم گیر در سازمان تعارضی به وجود نیاید؛ زیرا گاهی مشاهده می کنیم توقعاتی در ذهن سرمایه‌گذار و موسس ایجاد شده است که در حوزه اجرا اصلا جایی ندارد.

تفاوت بیمه کاریزما، فعالیت بر بستر بازار سرمایه است

اسلامی در پاسخ به پرسشی در رابطه با تجربه یک سال گذشته منظومه مالی کاریزما و کمک های ناشی از این منظومه بودن، اظهار داشت: تفاوت و تمایزی که در بیمه کاریزما وجود دارد، بستر بازار سرمایه است که به موجب آن می توان در بحث بیمه‌های زندگی به مراتب محصولات جدیدتری را وارد بازار کرد که در دنیا هم متداول است ولی در کشورمان کمتر تجربه این موارد را داریم.

مدیرعامل بیمه زندگی کاریزما با تاکید بر اینکه نیاز به انجام کارهای تحقیقاتی بسیار گسترده‌ای وجود دارد، اذعان داشت: در حال حاضر ابزارهای بسیار متنوعی در بازار و به خصوص در مجموعه بیمه کاریزما وجود دارد که ۱۸ نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله آنهاست که وقتی می‌خواهیم بیمه های زندگی را کار کنیم و در نهایت به سمت حوزه سرمایه‌گذاری ببریم، به مراتب دستمان بازتر است.

اسلامی با بیان اینکه مجوز فعالیت بیمه کاریزما از ۱۲ آذر سال ۱۴۰۱ صادر شده است، گفت: البته ما فعالیت خود را از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز کردیم و در مدت دو سال و نیم به جذب تیم، طراحی فرآیند و طراحی محصولات مشغول بودیم. هم اکنون ۱۵ نوع محصول در بیمه کاریزما در حال صدور است و مهم این است که تنوع بالایی را در محصولات خود ایجاد کرده ایم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ⁄  3  =