امتناع ۶ نهاد از ارایه گزارش بابت عوارض پرداختی بیمه گران

رییس کل بیمه مرکزی مطرح کرد

به گفته رییس کل بیمه مرکزی، قبل‌تر با فروش بیمه شخص ثالث، حدود ۶ ارگان جهت بهبود نقاط حادثه خیز جاده‌ای از آن عوارض می‌گرفتند اما در 6 سال گذشته هیچ‌کدام از این نهادها، هیچ گزارشی نه از محل هزینه و نه نتایج آن، به صنعت بیمه ارایه نداده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، علی استادهاشمی در همایش گرامیداشت روزملی صنعت بیمه که به میزبانی بیمه نوین در همدان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: امسال در لایحه بودجه مقرر شده است ۴ همت به شکل اوراق، در رفع نقاط حادثه‌خیز توسط بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارات بدنی لحاظ شود و ما امیدواریم نتایج آن به رفع چالش‌های این حوزه منجر شود.

به گفته رییس کل بیمه مرکزی منابع موجود در صنعت بیمه، محل ذخایر بیمه‌نامه‌هاست که در مواقع خسارات و ایفای تعهدات به بیمه‌گذاران باید هزینه شود.

استادهاشمی گفت: یکی از برنامه‌های مشترک پیش رو با همکاری سندیکای بیمه‌گران این است که بتوانیم سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه را به سمت محلی و استانی سوق دهیم و معتقدیم که بخشی از پرتفوی استان‌ها باید در همان استان حفظ و سرمایه‌گذاری شود.

بیمه‌نامه ها الکترونیکی می شوند 

وی گفت: حذف نسخ کاغذی و الکترونیکی کردن انواع بیمه‌نامه از جمله در بخش درمان، جزو برنامه‌های کوتاه مدت صنعت بیمه است.

رییس کل بیمه مرکزی متذکر شد: از سال ۱۳۹۵، بیمه شخص ثالث ریلی پیش بینی شده که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است. اگر بیمه شخص ثالث را با همکاری متولیان درحوزه ریلی اجرایی کنیم، بسیار مفید خواهد بود.

استاد هاشمی گفت: بیمه شخص ثالث فعلی نیازمند دو بازنگری در بخش اُفت قیمت و مبحث خودوری متعارف است که مردم بسیار درگیر آن هستند و نقش مجلس شورای اسلامی در رفع این امر بسیار مهم است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =