نمایش آتش بازی چینی ها برای مقابله با بحران وخیم املاک

تلاش‌ های مکرر چین برای مقابله با بحران وخیم املاک شبیه به نمایش‌ های آتش ‌بازی شده است؛ پر از نور و صدا، که به سرعت فروکش می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت سهام دارایی های چین با هر مجموعه اقدامات جدید دولت برای تقویت بازار به سرعت رشد می کند، اما مدت کوتاهی پس از آن سقوط می کند که این هفته نیز نباید متفاوت باشد.
به گزارش رسانه های دولتی، شنژن، یکی از گران ترین شهرهای چین، احکام جدیدی را برای کاهش نسبت های پیش پرداخت و تسهیل سایر مقررات از روز پنجشنبه ارائه کرد. همچنین انتظار می‌ رود پکن طی هفته ‌های آینده حمایت مالی بیشتری را برای مسکن سازان در حال مبارزه ارائه کند.
شکارچیان معامله به دنبال سهام مسکن سازان محلی هستند. سهام کانتری گاردن، بزرگترین مسکن سازان خصوصی چین، روز پنجشنبه یک چهارم افزایش یافت و سود ماه گذشته را به 50 درصد رساند. قیمت سهام Peer Sino-Ocean Group 45 درصد افزایش یافته است.
تغییرات بی‌ شمار در سیاست گذاری طی دو سال گذشته کمک چندانی به تشویق بازگشت پایدار خریداران که برای تثبیت قیمت ملک ضروری است، نکرده است. فروش خانه در 100 مسکن ساز برتر چین در ماه اکتبر 28 درصد کاهش یافت زیرا سرمایه گذاری در ملک بیشترین کاهش را در هشت سال گذشته داشته است.
پس از آن پکن باید وام دهی بیشتری را ارائه کند و اطمینان حاصل کند که مسکن سازان به نقدینگی دسترسی دارند. اما حتی این تلاش ممکن است به زودی به حد مناسب خود نرسد. حاشیه سود خالص در بزرگترین وام دهندگان دولتی در پایان نیمه اول به پایین ترین حد خود رسید. با 74/1 درصد سود، اکنون به زیر سطح مرجع مورد نیاز بانک خلق چین برای بانک های تجاری کاهش یافته است.
به طور خاص، چهار بانک بزرگ محلی، بانک چین، بانک کشاورزی چین، بانک مسکن چین و بانک صنعتی و تجاری چین باید بار وام های اضافی را به دوش بکشند. در نتیجه بازده وام در حال کاهش است. ICBC، بزرگترین وام‌ دهنده دولتی، اکنون کمتر از 4/0 برابر ارزش دفتری ملموس خود معامله می ‌کند که کسری از همتایان منطقه ‌ای خود است.
برای اعطای وام به مسکن سازان، تحلیلگران انتظار دارند که وام‌ های غیرعملکردی تجمعی تا 15 درصد افزایش یابد.
پیامدها به بخش بانکداری سایه چین سرایت کرده است. یعنی موسسات مالی غیربانکی که به صنایع با ریسک بالاتر وام می دهند. ژانگ ژی، یکی از بزرگترین موسسات مالی غیر بانکی، ممکن است 36 میلیارد دلار کسری داشته باشد. این سازمان هشدار داده است که «به شدت ورشکسته است». ریسک های مالی سیستمیک در حال افزایش است. سرمایه گذاران ریسک گریز نباید این شرکت های دارایی را دنبال کنند.

منبع:https://www.ft.com/content/916fbbcc-8beb-4437-bc09-d4d0bac1fbbf

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  +    =  74