ژاپنی های چاق تحت پوشش طرح بیمه قرار می گیرند

بیمه پزشکی عمومی ژاپن یک درمان جدید چاقی را پوشش خواهد داد که افزوده قابل توجهی به خدمات درمانی این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیمه پزشکی عمومی ژاپن یک درمان جدید چاقی را پوشش خواهد داد که افزوده قابل توجهی به خدمات درمانی این کشور است. این پیشرفت در بحبوحه بحث هایی در مورد استفاده نادرست بالقوه چنین داروهایی برای کاهش وزن غیرپزشکی توسط افراد سالم صورت می گیرد.
داروی مورد بحث Wegovy توسط شرکت داروسازی دانمارکی Novo Nordisk تولید می شود. پس از تصویب نظارتی برای ساخت و فروش در اسفندماه به فهرست بهای بیمه سلامت کشور اضافه شد. Wegovy حاوی سماگلوتید، آگونیست گیرنده GLP-1 است که باعث تحریک تولید انسولین و کاهش سطح قند خون می شود. همچنین با القای احساس سیری و کاهش اشتها، اشتها را سرکوب می کند.
طبق گزارشی از ژاپن تایمز، پوشش Wegovy به بیمارانی با شرایط سلامتی خاص مانند فشار خون بالا، هیپرلیپیدمی (سطح کلسترول بالا) و دیابت نوع 2 محدود می شود که نتایج کافی را از رژیم غذایی و ورزش به تنهایی مشاهده نکرده اند. معیارهای واجد شرایط بودن شامل شاخص توده بدنی (BMI) 35 یا بالاتر، یا BMI 27 یا بالاتر همراه با حداقل دو مشکل بهداشتی مرتبط با چاقی است.
استفاده گسترده از Wegovy برای مقاصد آرایشی منجر به کمبود جهانی داروهای مشابه شده است و دسترسی افراد نیازمند به درمان پزشکی را محدود کرده است. در ژاپن، انجمن های پزشکی در مورد استفاده نادرست از داروهای GLP-1 برای اهداف آرایشی و رژیمی، به ویژه با افزایش کلینیک هایی که «رژیم های غذایی پزشکی» را به افرادی که معیارهای چاقی یا دیابت نوع 2 را ندارند، ارائه می دهند، نگرانی هایی را مطرح کرده اند.
علاوه بر این، محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در مجله انجمن پزشکی آمریکا گزارش دادند که داروهایی مانند Wegovy، Ozempic، Rybelsus و Saxenda با افزایش ریسک مشکلات جدی گوارشی مرتبط هستند.

منبع : https://www.insurancebusinessmag.com/asia/news/life-insurance/obesity-treatment-to-be-covered-under-japan-insurance-scheme-467751.aspx

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  18