درگاه پرداخت حسابی “پل‌پی” معرفی شد/سامانه “پل‌پی”؛ زیرساخت خرید حسابی

درگاه مبتنی بر سامانه پرداخت لحظه‌ای پل با نام «پل‌پی» توسط شرکت خدمات انفورماتیک، در دومین روز دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این سامانه این امکان را برای عموم فراهم می‌کند که بدون نیاز به وجه نقد بتوانند از طریق نقل و انتقالات بین حساب‌های بانکی و با استفاده از شماره شبا، عملیات پرداخت خود را انجام دهند.  
کارگاه آموزشی معرفی این محصول با عنوان «سامانه پل‌پی؛ زیرساخت خرید حسابی» با حضور مهندس علی سیفی معاون نرم‌افزار ۲ شرکت خدمات انفورماتیک و محمد میرزاآقایی مدیر سامانه‌های ملی پرداخت شرکت خدمات انفورماتیک، روز سه‌شنبه ۳۰ آبان در سالن مذاکرات ۱ مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. 
در این کارگاه علی سیفی درباره تاریخچه اولیه زیرساخت پرداخت لحظه‌ای«پل‌» و تفاوت این سامانه نسبت به کارت و دلایل شرکت خدمات انفورماتیک برای پیاده‌سازی این محصول توضیح داد. 
پس از آن نیز محمد میرزاآقایی با بیان مقدمه‌ای از سامانه «پل» به عنوان بستر پیاده‌سازی «پل‌پی» گفت: سامانه «پل» در همه بانک‌های کشور پیاده‌سازی شده و در حال استفاده است؛ این سامانه به‌عنوان زیرساخت پرداخت الکترونیک براساس اکانت مشتری تعریف شده و به صورت آنلاین عملیات انتقال را انجام می‌دهد. 
وی با بیان اینکه سامانه پرداخت لحظه‌ای امکان پیگیری تراکنش را برای هر دو طرف فراهم می‌کند، ادامه داد: انواع تراکنشی که در این بستر انجام می‌شود شامل تراکنش درخواست پرداخت، پیگیری وضعیت تراکنش، برگشت تراکنش و تعیین وضعیت است. 

مدیر سامانه‌های ملی پرداخت شرکت خدمات انفورماتیک افزود: این سامانه بیش از یک‌سال است که در شبکه کار می‌کند و از آنجایی که ما یک سری نیازمندی در شبکه پرداخت داشتیم و راهکار جامع، ایمن و توسعه سریع تر و ساده تری در این خصوص نبود، نسبت به پیاده سازی درگاه پرداخت حسابی اقدام کردیم. 
وی ادامه داد: ما در بازار پی منت نیازمند راهکاری برای ارایه سرویس جدید و به‌روز با ایمنی بالاتر در پرداخت بودیم که بتواند سفر دلپذیری را برای مشتری فراهم کند و مسایلی مانند تقلب و پولشویی، توسعه سریع تر و کم هزینه تر فناوری های مالی و نیز مسایل پدافندی را پوشش دهد؛ ‌این نیازمندی ما را به راهکار متمرکز و شیوه نوین پرداخت مبتنی بر شماره حساب بر بستر سامانه پرداخت لحظه‌ای پل هدایت کرد. 

رفع نگرانی فین تک ها 
مدیر سامانه‌های ملی پرداخت شرکت خدمات انفورماتیک گفت: این راهکار برای سرویس‌های درگاه پرداخت از جمله خرید اینترنتی توسط اکانت بانکی، درخواست پرداخت، برداشت مستقیم و برگشت وجه از خرید بنا شده و منطبق بر مدل های انتقال وجه روز دنیا است. 
به گفته میرزاآقایی این راهکار جامع تحت نظارت بانک مرکزی است و به این دلیل نگرانی فین‌تک‌ها را رفع می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر این درگاه این است که هیچگونه اطلاعاتی از مشتریان سمت شبکه پرداخت استفاده نمی‌شود؛ در همین حال پرداخت ساده‌تر با ایمنی بالاتر و با زیرساخت های امضای دیجیتال از دیگر ویژگی‌های آن است. 

میرزاآقایی تصریح کرد: همچنین از دیگر ویژگی‌های این درگاه عدم افشای اطلاعات مشتریان، امکان پرداخت ساده‌ با ایمنی بالا (امضای دیجیتال) و پیاده‌سازی سرویس سمت بانک‌های متصل به زیرساخت پل، است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  −  51  =