سامانه ISCNAC، تجمیع کننده نرم‌افزاری بومی شرکت خدمات انفورماتیک معرفی شد

سامانه ISCNAC به عنوان نسخه نرم‌افزاری بومی تجمیع‌کننده تراکنش‌های پایانه‌های فروش توسط شرکت خدمات انفورماتیک در نخستین روز دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در روز اول دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با معرفی سامانه ISCNAC، تجمیع کننده نرم‌افزاری بومی شرکت خدمات انفورماتیک برگزار شد” «سهیل امین‌زاده» رییس گروه راهبری شبکه بین بانکی معاونت شبکه شرکت خدمات انفورماتیک، در کارگاه معرفی این محصول گفت: شبکه شهاب برای هدایت ترافیک تراکنشی از سمت پایانه‌های فروش به سمت شرکت‌های پرداخت و بالعکس، از سال ۱۳۸۶ در شرکت خدمات انفورماتیک ایجاد شده است و از سال ۱۳۹۸ سامانه ISCNAC با هدف توسعه شبکه شهاب با بهره‌گیری از توانمندی بومی به بهره برداری رسید. 
وی توضیح داد:‌ در سال‌های گذشته تعداد تراکنش‌ها و پایانه‌های فروش که بر بستر اینترنت قرار دارند نسبت به POS‌های دایل‌آپ با افزایش چشمگیری همراه شد و ما را ناگزیر به توسعه شبکه LAN POS‌ شهاب کرد. 
امین‌زاده ادامه داد:‌ ما برای توسعه این شبکه نیازمند تهیه تجهیزات خارجی با عنوان (Network Access Control‌)  NAC بودیم که وظیفه هدایت تراکنش‌های پایانه‌های فروش تا سوییچ‌های کارت شرکت‌های پرداخت را برعهده داشت. اما به دلیل محدودیت در امکانات پیکربندی و پایش NACهای سخت‌افزاری مرسوم و مهم‌تر از آن به دلیل مشکل در تامین این تجهیزات با توجه به تحریم‌های اقتصادی، شرکت خدمات انفورماتیک تصمیم گرفت طراحی و توسعه NAC بومی را با هدف امکان‌پذیر کردن توسعه شبکه LAN POS در دستور کار قرار دهد.  
وی همچنین گفت: این بومی‌سازی در معاونت شبکه شرکت خدمات انفورماتیک و در قالب یک کار تیمی و با همدلی انجام گرفت و با سرعت خوب پیاده‌سازی شد. 
امین‌زاده تصریح کرد:‌ اولین نسخه این نرم‌افزار در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در شبکه شرکت خدمات انفورماتیک جایگزین NACهای سخت‌افزاری خارجی شد و این محصول طی ۴ سال اخیر امتحان خود را پس داده است. به همین دلیل در این نمایشگاه برای نخستین‌بار معرفی و ارایه شد. 
وی با بیان اینکه در کنار این محصول، ابزارهای جانبی زیادی را از جمله واسط کاربری برای پیکربندی، سرورهایی برای پاسخ‌گویی به ابزارهای پایشی تجاری و نیز یک لاگ‌سرور کامل جهت تحلیل داده پیاده‌سازی کرده‌ایم، ادامه داد: چون NAC‌های سخت‌افزاری قدیمی عموما قابلیت‌های پیکربندی و پایش خوبی نداشتند ما در کنار بومی‌سازی نرم‌افزار، تلاش کردیم هر آنچه را که مورد نیاز شبکه است نیز پیاده‌سازی کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  1