نشست تخصصی سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (سِت) برگزار شد

شست تخصصی سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (سِت) بانک صادرات ایران در اولین روز از دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در روز اول دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت نشست تخصصی سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (سِت) برگزار شد” در این نشست تخصصی که با حضور دکتر یاسر مرادی عضو هیت مدیره بانک صادرات ایران ،دکتر مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، دکتر محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد و داریی و هومن امینی مدیرعامل دیجی پی برگزار شد،فواید این سامانه در توسعه بانکداری الکترونیک و اقتصاد دیجیتال بیان شد.

در این نشست یاسر مرادی عضو هیت مدیره بانک صادرات گفت: امروزه هر فردی که از خرید اعتباری استفاده می کند با مشکل اعتبار سنجی و وثیقه گذاری مواجه است.

وی بیان کرد: سعی شده است با سامانه سِت راهکار و راه حل این مشکل دیده شود، در حال حاضر تمام دارایی هایی که افراد در حال حاضر دارندو دارایی راکد افراد محسوب می شود به عنوان وثیقه بپذیریم و در گام دوم ،در کل دنیا بانک ها درگیر وثیقه گذاشتن و گرفتن نمی شوند،در دنیا موسسات تضمین اعتبار وجود دارد،پس با این سامانه دامنه وثیقه ها بازتر می شود.

مرادی ادامه داد: در حال حاضر در بانک صادرات ایران این سامانه را برای کل صنعت مالی کشور آماده سازی کردیم.

وی با اشاره به محصول چکنو بانک صادرات گفت: تاکنون ۲میلیون و ۵۰۰فقره در بانک صادرات چک الکترونیک صادر شده است.

اتفاقات خوبی در زمینه ارائه تسهیلات خرد در شبکه بانکی کشور شروع شده است

مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی نیز در این نشست گفت: بانک ها نقش ویژه ای و اساسی در زمینه فعالیت اقتصادی مردم در کشور دارند.

وی بیان کرد: برای اینکه مردم دچار کمبود تسهیلات خرد نشوند باید این امر تسهیل شود،در این خصوص چندین پیش نیاز وجود دارد که یکی از این ها اعتبارسنجی است و ما با مدل جدید اعتبارسنجی شاهد ارائه تسهیلات بیشتر خواهیم بود.

وی بیان کرد: در زمینه بحث وثایق نیز در مقاطع مختلف از مردم وثیقه های مختلف و سلیقه ای خواسته شده است،در این حوزه بانک صادرات با سامانه سِت توانسته نوآوری را در این حوزه عرضه کند.

وی یادآور شد: بانک صادرات باید در آینده در خصوص مخاطرات موجود در این سامانه نیز چاره اندیشی کند.

فعالیت ۶ بانک در زمینه سامانه توثیق

دکتر محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد و داریی نیز در ادامه این پنل گفت: ما در آینده شاهد خدمات توثیق خواهیم بود،سکه،طلا،سیم کارت،اوراق بهادار انواع دارایی است که بانک ها می توانند از آن ها به عنوان هرگونه تعهد پرداخت در آینده استفاده کنند.

وی بیان کرد: بانک صادرات در خصوص توثیق پیش قدم شده است و زیر ساخت دارایی الکترونیک از قبیل اوراق و بورس در حال انجام است.

امیدواریم در دولت الکترونیک وثایق به سمت کسب و کارها نیز برود

هومن امینی مدیر عامل دیجی پی نیز گفت: تنوع توثیق ها می تواند موجب توسعه بحث تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال شود.

وی گفت: این امر می تواند باعث ایجاد کسب و کارهای جدید در فین تک ها و تجارت الکترونیک شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  35