وزیر ارتباطات نقشه راه دستیابی به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال را تشریح کرد

وزیر ارتباطات در همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اعلام کرد کشور باید به سهم ۱۵ درصد در اقتصاد دیجیتال برسد. به گفته وی، این هدف‌گذاری مهمی است و پنج الزام وجود دارد که اقتصاد دیجیتال رشد کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از نظر وزیر ارتباطات، اولین موضوع توسعه زیرساخت ارتباطاتی است که با رشد ارتباطات ثابت محقق خواهد شد. او پروژه فیبر نوری را بزرگ‌ترین پروژه تاریخ ارتباطات در کشور برای تحقق این موضوع دانست: «بیش از ۴ میلیون خانوار در صد شهر تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و در یکصد شهر دیگر نیز کارها پیش می‌رود و تا پایان سال به پوشش ۸ میلیون خانوار می‌رسیم.»

زارع‌پور اعلام کرد نیازمندی دوم برای رشد اقتصاد دیجیتال، توسعه زیرساخت‌های پردازشی است. به گفته زارع‌پور، به‌زودی در سه نقطه کشور، یعنی تهران، اصفهان و مشهد، مراکز قطب داده راه‌اندازی خواهد شد که خدمات میزبانی، ابری و پردازش داده ارائه ‌می‌کنند و بخش خصوصی نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.

به باور زارع‌پور، موضوع سوم برای توسعه اقتصاد دیجیتال نیز خود «داده» و نقل‌وانتقال آن در بین دستگاه‌هاست. زارع‌پور ماجرای حریم خصوصی و اهمیت به آن را چهارمین مورد برای رشد اقتصاد دیجیتال دانست: «به‌زودی لایحه حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها را به مجلس می‌فرستیم تا این دغدغه مهم حل شود.»

از نظر وزیر ارتباطات، بحث سرمایه انسانی نیز موضوع نهایی است که به رشد اقتصاد دیجیتال کمک خواهد کرد: «نگه‌داشت نیروی انسانی تبدیل به موضوع سختی برای شرکت‌ها شده است. باید سالانه صدهزار نیروی ماهر برای رشد اقتصاد دیجیتال پرورش داد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  45  =  49