در آستانه یک‌سالگی ChatGPT، مدیرعامل OpenAI اخراج شد!

شرکت OpenAI، خالق ChatGPT، در بیانیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد سم آلتمن، مدیرعامل این شرکت اخراج شده است. در بخشی از بیانیه، اخراج آلتمن نتیجه‌ «فرآیند بررسی ژرف‌اندیشانه توسط هیات‌مدیره» عنوان شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از زومیت، شرکت OpenAI می‌گوید صادق‌نبودن با اعضای هیات‌مدیره، عامل اخراج‌ آلتمن است؛ چون این رفتار باعث شده بود که آلتمن در انجام مسئولیت‌هایش ناتوان باشد. در ادامه‌ بیانیه می‌خوانیم: «هیات‌مدیره دیگر به توانایی‌ آلتمن برای ادامه‌ی رهبری OpenAI اعتماد ندارد.»

 با اخراج‌ سم آلتمن، قرار است میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، موقتا در جایگاه مدیرعامل این شرکت قرار بگیرد. این تغییر از همین امروز اعمال می‌شود. OpenAI می‌گوید که جست‌و‌جو برای مدیرعامل بعدی را شروع خواهد کرد.

 بر اساس ادعای منابع آگاه، هیچ‌یک از کارمندان OpenAI تا قبل از انتشار بیانیه‌ مطبوعاتی این شرکت از اخراج‌شدن سم آلتمن خبر نداشتند.

در همین حال مایکروسافت که میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است، در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که به همکاری با این شرکت ادامه خواهد داد: «ما همکاری بلندمدتی با OpenAI داریم و در همین‌حین که نسل بعد هوش مصنوعی را در دسترس مشتریان‌مان قرار می‌دهیم، مایکروسافت به میرا و تیمش متعهد می‌ماند.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −    =  9